گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرح دیاموند دوره اول دبیرستان

دیاموند، طرح تشویقی ویژه‌ی دانش‌آموزان مجموعه‌ی نگرش است که در ساز و کار آن، هر دانش‌آموز متناسب با فعالیت خود در مدرسه، الماس دریافت می‌کند و با توجه به تعداد الماس‌ها جایزه می‌گیرد؛

بعضی از فعالیت‌هایی متنوعی که برای بچه‌ها جایزه به همراه دارند عبارتند از:

  • حضور به‌موقع و فعال سر کلاس، جلسات مشاوره و آزمون‌ها
  • پاسخگویی به سؤالات درسی اساتید در حین برگزاری کلاس
  • همراهی با برنامه‌های مشاور
  • پر کردن باکیفیت دفتر ثبت گزارش روزانه
  • انجام تکالیف به صورت مطلوب
  • کسب نمره‌ها و درصدهای بالا در آزمون‌ها و پیشرفت درسی

دانش‌آموزان با جمع کردن الماس‌ها می‌توانند شانس خود را برای بردن جایزه بالا ببرند و در هر کدام از پایه‌های هفتم، هشتم و نهم، هر ماه، ۲ نفر از بچه‌ها، از مدرسه جایزه می‌گیرند که عبارتند از :

  • دانش‌آموزی که بیشترین الماس را در هر ماه جمع کرده است.
  • دانش‌آموزی که تعداد الماس‌هایش در مقایسه با ماه قبل، بیشترین پیشرفت را نسبت به بقیه‌ی دانش‌آموزان پایه داشته‌است.

به این ترتیب، هم رقابت خوبی بین دانش‌آموزان درس‌خوان و قوی شکل خواهد گرفت و هم دانش‌آموزانی که از نظر علمی ضعیف‌تر هستند، برای عملکرد بهتر و پیشرفت بیشتر، تشویق می‌شوند.

در آخر هر سال تحصیلی هم، سه نفر اول از دانش‌آموزان هر پایه که در کل سال بیشترین الماس‌ها را دریافت کرده‌اند، جوایز ویژه‌ای را از مدرسه دریافت خواهند کرد.

اهداف طرح دیاموند:

  • ایجاد اشتیاق و انگیزه‌ برای تلاش بیشتر در دانش‌آموزان
  • ایجاد فضای رقابت سالم و سازنده در بین دانش آموزان
  • دیده شدن دانش آموزان پرتلاش و تقدیر از آن‌ها و ایجاد فرصت پیشرفت برای دانش‌آموزانی که از نظر علمی نیاز به تلاش بیشتری دارند
  • همراهی دانش‌آموز با استاد و حضور فعال‌تر در کلاس
  • انجام تکالیف اساتید با کیفیت بالاتر
  • همراهی و ارتباط مؤثرتر با مشاور و انجام باکیفیت برنامه‌ی فردی
  • همراهی بیشتر با پدر و مادر و کیفیت بالاتر مطالعه و تست‌زنی در خانه
  • کسب نتایج بهتر در آزمون‌های کشوری، آزمون‌های جامع مدرسه، آزمون‌های کلاسی و مشاوره‌ای
  • ایجاد نظم در ثبت گزارش‌کار روزانه‌ و عملکرد مطالعاتی
  • توجه بیشتر به آزمون و تحلیل و بررسی آن و کسب تجربه از آزمون‌ها
  • تشویق و تقدیر از دانش‌آموزانی که در برنامه‌های مختلف پژوهشی، مهارتی، ورزشی و هنری حضور فعال‌تری داشته‌اند