گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نشاطینو پسرانه دوره دوم دبیرستان

هدف ما در مدرسه‌ی نگرش این است که حال بچه‌ها خوب باشد و روحیه‌ی شاد و انرژی بالایی داشته باشند تا به این وسیله، از خطرات سنین نوجوانی به دور باشند و در محیط مدرسه خوش بگذرانند. ما برای رسیدن به این هدف، طرح «نشاطینو» را در سه بخش فعالیت‌های ورزشی، اردوهای تفریحی و بازی‌ها و سرگرمی‌های سالم تعریف کرده‌ایم.

در فعالیت‌های ورزشی، بچه‌ها در چند شاخه مثل فوتبال، والیبال، بسکتبال، شنا، آمادگی جسمانی و پینگ‌پنگ، به‌صورت نیمه‌حرفه‌ای آموزش می‌بینند و به مهارت کافی می‌رسند. به‌این ترتیب می‌توانیم دانش‌آموزانی را که استعدادهای ورزشی خاصی دارند، شناسایی کنیم و آنها را برای مسابقات ورزشی آینده آماده کنیم.

در بخش اردوهای تفریحی هم، با اجرای برنامه‌های برون‌شهری و درون‌شهری، مهارت‌های مختلف زندگی و حضور در جامعه را با بچه‌ها تمرین می‌کنیم و آنها را با فرهنگ و آداب ‌و رسوم شهرها و قومیت‌های مختلف آشنا می‌کنیم. ما باور داریم که اردو یکی از روش‌های نوین و کارآمد تجربه‌اندوزی و آموزش است.

در بخش بازی و سرگرمی هم با انجام بازی‌های مختلف گروهی، بورد گیم و بازی‌های ویدیویی در زمان‌های تعریف‌شده، اوقات خوشی را در مدرسه در کنار هم می‌گذرانیم.

ورزش

مهارت‌های ورزشی نیمه‌حرفه‌ای، چه از نظر حفظ تناسب‌اندام و چه از نظر ایجاد سرگرمی و شادابی، جذابیت زیادی برای نوجوان‌ها و جوان‌ها دارد.

از اهداف دیگری که در فعالیت‌های ورزشی مدنظر داریم، می‌شود به موارد زیر اشاره کرد :

  • حفظ و ارتقای سلامت روحی-روانی
  • ایجاد آرامش ذهنی، کاهش اضطراب و استرس
  • دور شدن از تنش‌ها و بیماری‌های زندگی ماشینی
  • تغذیه و سبک زندگی سالم
  • ارتقای سلامت بدنی و آمادگی جسمانی
  • برنامه‌ی ویژه برای تناسب اندام دانش‌آموزان دارای اضافه‌وزن
  • ایجاد روحیه‌ی جمعی و کارگروهی در ورزش‌های تیمی
  • کشف و هدایت استعدادهای ورزشی از طریق آموزش‌های حرفه‌ای کارشناسان نگرش

اردو

در الگوی مدرسه‌ی مؤثر، بخشی از آموزش مهارت‌های زندگی و مواجهه با چالش‌های مختلف، در سفر و اردو اتفاق می‌افتد؛ چرا که اردو یکی از روش‌های تجربه و آموزش نوین است؛ به همین دلیل، ما برای دانش‌آموزای پایه‌ی دهم و یازدهم، در هر ماه یک اردوی درون‌شهری و در هر ترم، یک اردوی برون‌شهری تدارک دیده‌ایم تا چند ساعتی را خارج از فضای درس ‌و مشق بگذرانند، استراحتی بکنند و با چالش‌هایی روبه‌رو شوند که هنر زندگی کردن و توانایی تصمیم‌گیری و مدیریت را در آن‌ها تقویت کند. این سفرها، هم‌چنین، بچه‌ها را با تاریخ، فرهنگ و آداب‌ و رسوم شهرها و قومیت‌ها بیشتر آشنا خواهد کرد.

بازی و سرگرمی سالم

ما برای زنگ‌های تفریح و سرگرمی‌های روزمره‌ی درون مدرسه و بیرون از مدرسه هم برنامه‌ها‌ی مفصلی داریم تا ضمن پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان‌ به شکل صحیح، توانایی‌های ذهنی‌ آنها را از طریق بازی‌های فکری پرورش بدهیم.

«اتاق بازی» مدرسه با ابزارهای مختلف، از PS5 گرفته تا بوردگیم‌های فکری و وسایل ورزشی، در زنگ‌های تفریح و استراحت، فضای شاد و مفرحی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا آنها را برای کلاس‌هایشان به خوبی آماده کند.

هدف دیگر ما هم این است که با جایگزین کردن سرگرمی‌های فیزیکی مختلف، بر روی مدت‌زمان بازی کامپیوتری بچه‌ها  نظارت کنیم و از کشیده‌شدن بچه‌ها به «اعتیاد دیجیتالی» پیشگیری نماییم.