گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کلینیک تخصصی روانشناسی دوره اول دبیرستان

معرفی

تجربه‌ی ۲۰ سال کار آموزشی در کنار دانش‌آموزان و خانواده‌های عزیز به ما نشان داده که موفقیت در بستر آرامش اتفاق می‌افتد و در کنار تمام خدمات آموزشی خوب و مؤثر، حتماً باید به حال روحی و روانی و آرامش دانش‌آموزان و خانواده‌های عزیز هم توجه کافی داشته‌باشیم؛ لذا در کنار تیم آموزشی قدرتمند مان، از خدمات مرکز حرفه‌ای روانشناسی «هم‌آسای» با تخصص در زمینه‌ی کار با نوجوان‌ها و جوان‌ها هم بهره می‌بریم.

هم‌آسای با شعار «روانشناسی در خدمت آموزش»، از یک تیم روانشناسی مجرب، متخصص و دلسوز استفاده می‌کند. نتایج موفقی که در همکاری مجموعه‌ی مدارس نگرش با «هم‌آسای» به دست آورده‌ایم، باعث شده که در صورت نیاز دانش‌آموز یا خانواده، آنها را با اطمینان‌خاطر و اعتماد کامل به این مرکز معرفی نماییم.

خدمات متنوع مرکز «هم‌آسای» از این قرارند :

  • مدیریت استرس و اضطراب
  • استفاده از تکنولوژی‌های نوین
  • افزایش انگیزه و کاهش تنبلی
  • بررسی و ارائه‌ی راهکار برای مشکلات رفتاری دانش‌آموزان
  • افزایش تمرکز و کاهش بی‌دقتی‌ها
  • آگاه‌سازی والدین برای ایجاد رابطه‌ی دوستانه با فرزندان

مدیریت استرس و اضطراب

نگرانی، افکار منفی، استرس و اضطراب که خیلی از دانش‌آموزان و حتی پدر و مادرهای محترم را درگیر کرده‌است، یکی از عوامل عدم موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان است. دانش‌آموز مضطرب معمولاً در سر کلاس، درس را به خوبی یاد نمی‌گیرد، بازدهی مطالعه و حل تمرینش در منزل پایین است، سر جلسه‌ی آزمون تمرکز خوبی ندارد و نمی‌تواند معلومات واقعی‌اش را پیاده کند. این معضلات باعث می‌شوند که در بلندمدت علاوه بر مشکلات روحی و روانی، ناراحتی‌های جسمی و بیماری‌هایی مانند سردرد و میگرن و مشکلات گوارشی هم به سراغ دانش‌آموز بیاید.

متخصصان مرکز هم‌آسای، در قدم اول، منشأ استرس یا اضطراب را پیدا می‌کنند و سپس، با کمک روانشناس و توصیه‌ها و راهکارهای او، اضطراب را مرحله‌به‌مرحله در دانش‌آموز کاهش می‌دهند تا به حد نرمال برسد.

استفاده از تکنولوژیهای نوین

در مجموعه‌ی هم‌آسای از جدیدترین و مدرن‌ترین دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا برای کمک به دانش‌آموزان عزیز استفاده می‌شود. دستگاه QEEG یکی از این فناوری‌هاست که با ترسیم نقشه‌ی کاملی از ذهن، مواردی مثل میزان اضطراب، سطح تمرکز، کیفیت خواب، میزان افسردگی و وسواس را با دقت بالا نشان می‌دهد.

متخصصان هم‌آسای بعد از تشخیص اختلال، مشکلاتی مثل استرس، عدم تمرکز و … را به کمک دستگاه نوروفیدبک اصلاح می‌کنند و پیشرفت فوق‌العاده‌ای را در زمان نسبتاً کوتاه برای دانش‌آموز رقم می‌زنند.

افزایش انگیزه و کم کردن تنبلی

«انگیزه» حکم سوخت ماشین انسانی را دارد و چنانچه ماشینی سوخت نداشته باشد، هر چقدر هم خاص و دارای امکانات ویژه باشد، قطعاً نمی‌تواند به حرکت خود ادامه دهد.

یکی از مشکلات مرسوم بچه‌ها، کاهش انگیزه‌ی درونی‌ و حتی از بین رفتن انگیزه در زمان‌های خاص است که موجب افت تحصیلی جدی در آنها می‌شود.

متخصصای هم‌آسای تلاش می‌کنند تا در مرحله‌ی اول، علت‌های تنبلی و بی‌انگیزگی دانش‌آموز را ریشه‌یابی کنند و در ادامه، با راهکارهای خود، انگیزه‌های درونی دانش‌آموز را بالا ببرند. تحریک انگیزه کمک می‌کند که دانش‌آموز به مسیر تلاش خود برگردد و یاد بگیرد که چگونه بر تنبلی‌اش غلبه کند.

مشکلات رفتاری دانش‌آموزان

سنین ۱۴ تا ۱۸ سال، یکی از پرمخاطره‌ترین دوره‌های زندگی برای نوجوانان و خانواده‌‌هاست و در این سن، شاهد تغییرات رفتاری زیادی در دانش‌آموزان هستیم.

این تغییر رفتارها، هم ممکن است در روند تحصیلی دانش‌آموز اثر بد بگذارد و هم در اغلب موارد، رابطه‌ی بین فرزند و پدر و مادر را مختل می‌کند. در هم‌آسای به دانش‌آموز و خانواده کمک می‌شود تا در مواجهه با این تغییرات رفتاری، از روشی استفاده کنند که با کمترین آسیب، این مرحله‌ی حساس را پشت سر بگذارند.

افزایش تمرکز و کم کردن بی‌دقتی‌ها

هرچقدر توجه و تمرکز بیشتری داشته باشیم، بازده یادگیری و ماندگاری مطالب درسی در ذهن ما هم بالاتر خواهد رفت. از سوی دیگر، هر چه‌قدر در آزمون‌ها تمرکز بیشتری داشته باشیم، کمتر دچار بی‌دقتی می‌شویم و نتیجه‌ی بهتری کسب خواهیم کرد.

در کلینیک هم‌آسای، متخصصان برای افزایش تمرکز و کم کردن بی‌دقتی‌ها، ابتدا عوامل حواس‌پرتی را در دانش‌آموز شناسایی می‌کنند و سپس، با ارائه‌ی راهکارها و تکنیک‌های مناسب، به دانش‌آموز کمک می‌کنند تا در کلاس درس، در زمان مطالعه و تست‌زنی و در جلسه‌های آزمون، تمرکز بالایی داشته باشد. این موضوع، بازدهی یادگیری و تثبیت مطالب را در ذهن دانش‌آموز افزایش می‌دهد تا در جلسه‌های آزمون کمتر دچار بی‌دقتی شود.

والدین آگاه و داشتن رابطه‌ی دوستانه با فرزند

اعتقاد ما بر این است که پیشرفت تحصیلی در خانواده‌ای به وجود می‌آید که اعضای آن با همدیگر رابطه‌ای عاطفی و دوستانه داشته باشند؛ اما سبک جدید زندگی و مشغله‌ی زیاد پدر و مادرها باعث شده تا فرصت کمتری برای همراهی فرزندان‌شان داشته باشند؛ این موضوع، اعضای خانواده را از هم دور کرده و مشکلات زیادی را در ارتباط بین پدر و مادر و فرزندان به وجود آورده است.

در کلینیک هم‌آسای با مشاوره دادن به خانواده‌ها کمک می‌شود تا این فاصله‌ها کمتر شود و ارتباط عاطفی بهتری در بین اعضای خانواده شکل بگیرد.