گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کلینیک تخصصی روانشناسی پسرانه دوره دوم دبیرستان

تجربه‌ی ۲۰ سال مشاوره‌ی آموزشی و کنکوری ما در کنار دانش‌آموزان و خانواده‌های عزیز، نشان داده‌است که موفقیت، در بستر آرامش اتفاق می‌افتد. لذا، علاوه بر تمام خدمات آموزشی خوب و مؤثری که ارائه می‌دهیم، باید به حال روحی و روانی دانش‌آموزان و خانواده‌های عزیز هم توجه کافی داشته‌باشیم؛ به همین خاطر، در کنار تیم آموزشی قوی، از خدمات مرکز حرفه‌ای روانشناسی «هم‌آسای» با تخصص کار با نوجوان‌ها و جوان‌ها هم استفاده می‌کنیم.

هم‌آسای از یک تیم روانشناسی با تجربه، متخصص و دلسوز با شعار «روانشناسی در خدمت آموزش»  استفاده می‌کند. نتایج موفقی که ما در همکاری با تیم «هم‌آسای» به دست آورده‌ایم، باعث شده که در صورت نیاز دانش‌آموز یا خانواده، آن‌ها را با اطمینان و اعتماد کامل به این مرکز معرفی نماییم.

خدمات متنوع و تخصصی مرکز «هم‌آسای» از این قرارند :

  • مدیریت استرس و اضطراب
  • استفاده از تکنولوژی‌های نوین
  • بالا بردن انگیزه و کاهش تنبلی دانش‌آموز
  • ارائه‌ی راهکار مناسب برای مشکلات رفتاری دانش‌آموز
  • افزایش تمرکز و کاهش بی‌دقتی‌
  • آگاه‌سازی والدین برای داشتن رابطه‌ی دوستانه و موثر با فرزندشان

مدیریت استرس و اضطراب

نگرانی، افکار منفی، استرس و اضطراب که بسیاری از دانش‌آموزان و حتی پدر و مادرها را درگیر نموده است، یکی از عوامل اصلی در عدم موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان است. دانش‌آموز مضطرب معمولاً سر کلاس، درس را به خوبی یاد نمی‌گیرد، بازدهی کمی در مطالعه و حل تمرین در منزل دارد، در جلسه‌ی آزمون تمرکز خوبی ندارد و نمی‌تواند معلومات واقعی‌اش را پیاده کند. این معضلات در بلندمدت باعث می‌شود که علاوه بر مشکلات روحی و روانی، ناراحتی‌های جسمی و بیماری‌هایی مثل سردرد و میگرن، مشکلات گوارشی و سایر عوارض هم به سراغ دانش‌آموز بیاید.

متخصصای مرکز هم‌آسای، در قدم اول، منشأ استرس یا اضطراب را می‌یابند و سپس با توصیه‌ها و راهکارهای روانشناسان، اضطراب دانش‌آموز را مرحله‌به‌مرحله کاهش می‌دهند تا به حد نرمال برسد.

استفاده از تکنولوژی‌های نوین

در مجموعه‌ی هم‌آسای، از جدیدترین و مدرن‌ترین دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا برای کمک به دانش‌آموزان عزیز استفاده می‌شود. دستگاه QEEG یکی از این موارد است که با ترسیم نقشه‌ی کاملی از ذهن، میزان اضطراب، سطح تمرکز، کیفیت خواب، میزان افسردگی و وسواس و سایر فاکتورها را با دقت بالا نشان می‌دهد. متخصصان هم‌آسای بعد از تشخیص اختلال، مشکلاتی مثل استرس، عدم تمرکز و … را به کمک دستگاه نوروفیدبک اصلاح می‌کنند تا پیشرفت فوق‌العاده‌ای را در زمان نسبتاً کوتاهی برای دانش‌آموز رقم بزنند.

افزایش انگیزه و کم کردن تنبلی

اگر انسان مثل یک ماشین تصور شود، به طور قطع، «انگیزه» سوخت ماشین است و اگر ماشینی سوخت نداشته باشد، هر چقدر هم که ماشینی خاص با امکانات ویژه باشد، نمی‌تواند به حرکت خود ادامه دهد.

یکی از مشکلات مرسوم بین بچه‌ها، کاهش انگیزه‌ی درونی آنها در مقاطع زمانی خاص و حتی نابودی کامل انگیزه‌ی آنهاست که باعث افت تحصیلی جدی‌ای در آنها خواهد شد.

متخصصان هم‌آسای تلاش می‌کنند تا در وهله‌ی اول، علت‌های تنبلی و بی‌انگیزگی دانش‌آموز را ریشه‌یابی کنند و در ادامه، با راهکارهای تخصصی، به افزایش انگیزه‌های درونی دانش‌آموز کمک کنند. تحریک انگیزه، دانش‌آموز را به مسیر تلاش بر می‌گرداند و به او یاد می‌دهد که چگونه بر تنبلی‌اش غلبه کند.

مشکلات رفتاری دانش‌آموزان

محدوده‌ی سنی ۱۴ تا ۱۸ سال، یکی از پرمخاطره‌ترین دوره‌های زندگی برای نوجوانان و خانواده‌‌هاست و در این سن، شاهد تغییرات رفتاری زیادی در دانش‌آموزان هستیم.

این تغییر رفتارها، هم بر روند تحصیلی دانش‌آموز تاثیر بدی خواهد گذاشت و هم در بسیاری از موارد، رابطه‌ی بین فرزند و پدر و مادر را مختل خواهد کرد. در هم‌آسای، به دانش‌آموز و خانواده کمک می‌شود تا در مواجهه با این تغییرات رفتاری، از روشی استفاده کنند که با کمترین آسیب، این مرحله را پشت سر بگذرانند.

افزایش تمرکز و کم کردن بی‌دقتی‌ها

هرچقدر توجه و تمرکز بیشتری داشته باشیم، روند یادگیری و ماندگاری مطالب درسی در ذهن ما پربازده‌تر خواهد شد. به همین ترتیب، هرچقدر در آزمون‌ها تمرکز بیشتری داشته باشیم، دچار بی‌دقتی کمتری می‌شویم و نتیجه‌ی بهتری کسب خواهیم کرد.

در کلینیک هم‌آسای، متخصصان برای افزایش تمرکز و کم کردن بی‌دقتی‌ها، ابتدا عوامل حواس‌پرتی را در دانش‌آموز شناسایی می‌کنند و سپس، با ارائه‌ی راهکارها و تکنیک‌های مناسب، به او کمک می‌کنند تا در کلاس درس، در زمان مطالعه و تست‌زنی و در سر جلسه‌های آزمون، تمرکز بالایی داشته باشد. این موضوع، بازدهی یادگیری و تثبیت مطالب را در ذهن دانش‌آموز افزایش می‌دهد تا در جلسه‌های آزمون، کمتر دچار بی‌دقتی شود.

والدین آگاه و داشتن رابطه‌ی دوستانه با فرزند

اعتقاد ما بر این است که پیشرفت تحصیلی در خانواده‌ای به وجود می‌آید که اعضای آن با همدیگر رابطه‌ی دوستانه و ارتباط عاطفی عمیقی داشته باشند؛ اما سبک جدید زندگی و مشغله‌ی زیاد پدر و مادرها باعث شده تا فرصت کمتری برای همراهی و بودن در کنار فرزندان‌شان داشته باشند که باعث دور شدن اعضای خانواده از همدیگر شده و مشکلات زیادی را در ارتباط بین پدر و مادر و فرزندان به بار آورده است.

در کلینیک هم‌آسای با مشاوره‌های تخصصی به خانواده، سعی می‌شود تا این فاصله‌ها کمتر شود و ارتباط عاطفی بهتری بین اعضای خانواده شکل بگیرد.