گروه طراحی سایت وب مب

مجله نگرش

بهترین مدرسه دبستان دخترانه منطقه1

بهترین مدرسه دبستان دخترانه نگرش

دبستان به عنوان اولین جامعه در نظر گرفته می شوند که نقش اساسی در رشد مهارت های زندگی کودک دارد. بنابراین انتخاب بهترین مدرسه دبستان دخترانه جز مهم ترین مولفه های آموزشی است.
انتخاب بهترین مدرسه دبستان دخترانه منطقه1 از دغدغه های والدین برای فرزندانشان می باشد که در بعضی موارد حتی به حساسیت های بیش از حد منجر می گردد. اما یک مدرسه خوب و موفق باید ویژگی های شاخص داشته باشد. وقتی در ارتباط با معیار ها و انتظاراتی که والدین از خوب ترین مدرسه دبستان دخترانه دارند صحبت می کنیم باید تمامی فاکتور های آموزشی – تربیتی را در نظر بگیریم.
خوب ترین مدرسه دبستان دخترانه چه کاری باید انجام دهد؟ چگونه بهترین مدرسه دبستان دخترانه منطقه 1 را از مدرسه بد تشخیص دهیم؟

بهترین مدرسه دبستان دخترانه منطقه1
مدرسه مهم ترین مکان برای پرورش فرزندان شما.

برای پاسخ به این سوال ابتدا می بپردازیم به ویژگی های شاخص بهترین مدرسه دبستان دخترانه :

ویژگی های خوب ترین مدرسه دبستان دخترانه :

1- داشتن هدف واضح و مشخص :

داشتن هدف برای یک پروژه اغلب به معنای تفاوت بین عملکرد ضعیف و عملکرد خوب است و این شاخص برای مدرسه نیز به کار می رود. وقتی کل مدرسه هدف دار باشد و بر آن تمرکز داشته باشد و آن را با والدین در میان بگذارد، همه‌ی افراد در آن مدرسه برای رسیدن به هدف نهایی، به شکل بهتری عمل می‌کنند.

2- سطح استانداردها و انتظارات بالا برای همه دانش آموزان :

اگر انتظارات از دانش آموزان بالا باشد، عملکرد نیز به سمت بالا می رود.اگر مدرسه ای به دنبال دستیابی به استاندارد ها و شاخص های سطح بالا باشد، این به معناست که می خواهد عملکرد دانش آموزان را بهبود دهد و به بالاترین سطح برساند. برنامه‌های مدرسه به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا در سطح آموزشی یا کمی بالاتر از سطح آموزشی کار کنند. (به کمک ارائه‌ی مطالب چالش‌برانگیز، اما نه خسته‌کننده، برای سرعت بخشیدن به پیشرفت)

3- مدیریت مناسب مدرسه :

یک مدرسه با عملکرد مناسب مدیریت، باعث بالابردن سطح کارمندان، مربیان و معلمان می شود. چنین مدرسه ای، آموزش های با کیفیت بالا و خدمات مربیگری فردی را ارائه می دهد تا معلمان بتوانند دانش آموزان را در اجرای برنامه های درسی راهنمایی کنند.

4- سطح بالایی از همکاری و ارتباطات :

مدارسی که ذهنیت کار تیمی و اقدامات ارتباطی خوب دارند، هم در داخل مدرسه و هم به عنوان بخشی از یک جامعه‌ی بزرگتر، معمولا بهترین عملکرد را دارند. این مراکز، از دانش‌آموزان، معلمان، مدیریت و خانواده‌ها برای دستیابی به نتایج بهینه برای هر دانش‌آموز حمایت می‌کنند.

5- برنامه درسی، دستورالعمل ها و ارزیابی ها مطابق با استانداردها :

مدارس با عملکرد خوب از استراتژی ها و تدریس مبتنی بر تحقیق استفاده می کنند. آنها همچنین کارکنان را برای درک ارزیابی های دولتی و پاسخ مناسب به نتایج، آموزش می دهند. یک مدرسه‌ی خوب ابزارهای ارزیابی را ارائه می دهد.

6-نظارت مکرر بر یادگیری و تدریس :

هنگامی که معلمان قادر به نظارت دقیق بر پیشرفت دانش آموزان باشند، می توانند تنظیمات مناسب را برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای هر دانش آموز انجام دهند. مدرسه‌ی خوب از نظارت مکرر استفاده می کند و از دانش آموزانی که به کمک بیشتری نیاز دارند حمایت می کند. دانش‌آموزانی که در برنامه‌های مدرسه کار می‌کنند، پیشرفت خود را کنترل می‌کنند و معلمان می توانند با ایجاد انگیزه در دانش آموزان، راهنمایی های مرتبط با هر دانش آموز را انجام دهند.

7-به کارگیری مربیان سطح بالا :

یک مدرسه خوب کارکنان را در رسیدن به ارتقاء سطح مهارتی بالا پشتیبانی می کند.از جمله فعالیت هایی در این راستا به کارگیری مربیان با تجربه و سطح تحصیلی بالاست.

8- ایجاد محیط آموزشی حمایتی :

تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر ارائه یک فضای مدرسه سالم و محترمانه، مدرسه‌ی خوب، آموزش شخصی و تعاملات گروهی کوچک را برای افزایش تماس دانش آموز با معلم ارائه می دهند. در این زمینه برنامه های که حمایت فردی و تعامل ارزشمند معلم و دانش آموز را ارائه می دهند، برای این نوع محیط بسیار مفید هستند.

ویژگی های یک مدرسه دبستان دخترانه
مهم ترین شاخص های مدرسه دبستان خوب

سایر شاخص های بهترین مدرسه دبستان دخترانه :

علاوه بر این ها، سایر شاخص های بهترین مدرسه دبستان دخترانه را می توان به این صورت بیان کرد.

  •  در یک مدرسه‌ی خوب تاکید بر موفقیت درسی دانش آموزان وجود دارد و برای این کار تمامی امکانات آموزشی لازم و افراد آگاه، علاقه‌مند و متعهد به کار تعلیم و پرورش را به کار می گیرد.
  •  در یک مدرسه‌ی خوب، رفتار و فعالیت های دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد و آموزش هایی مطابق با رفتار و فعالیت های هر دانش آموز ارائه می گردد.
  •  در یک مدرسه خوب باید روابط بین مربیان و دانش آموزان دوستانه باشد تا بتوانند به صورت دلسوزانه به مشکلات دانش آموزان رسیدگی کنند.
  • یک مدرسه‌ی خوب باید به صورت مداوم با والدین دانش آموزان در ارتباط باشد.
  • یک مدرسه‌ی خوب همه ساله آموزش های منظم و مکرری را برای معلمان خود در دست اجرا می گذارد (طبق برنامه ای از پیش تعیین شده ) تا از طریق تشکیل کلاس های ویژه، تهیه‌ی مجلات مربوط به آنها و یا ایجاد آموزش های ضمن خدمت مشخص و هدفدار، هرچه بیشتر بتوانند انگیزش، آگاهی و علاقه‌مندی آنان را در جهت پیشبرد برنامه و شکوفا کردن استعداد دانش آموزان فراهم کنند و ارتقا دهد.
  • یک مدرسه‌ی خوب به سرعت با تغییرات اجتماعی سازگار می شود.
  • یک مدرسه‌ی خوب از هر منبع، مزیت، هدیه و فرصتی که دارد، برای رشد دانش‌آموزان استفاده می‌کند.
  • یک مدرسه‌ی خوب دانش‌آموزانی دارد که با یک هدف مشترک کنار می‌آیند و از یکدیگر حمایت می‌کنند و آنها به خوبی می‌دانند که این هدف چیست.
  • یک مدرسه‌ی خوب دانش‌آموزانی را تربیت می‌کند که پیشرفت می کنند چون می‌خواهند.
  • یک مدرسه‌ی خوب معیارهای متنوع و قانع‌کننده‌ای برای موفقیت دارد ، معیارهایی که خانواده‌ها و جوامع آن‌ها را درک می‌کنند و برایشان ارزش قائل هستند.
  • یک مدرسه‌ی خوب رابطه‌ی بین کنجکاوی، تحقیق و تغییر پایدار انسانی را درک می کند.
  • یک مدرسه‌ی خوب باعث می‌شود که تک تک دانش‌آموزان و خانواده‌ها در شرایط مساوی احساس استقبال و درک‌شدگی کنند.
  • یک مدرسه‌ی خوب تفاوت بین یک ایده‌ی بد و اجرای بد یک ایده‌ی خوب را درک می کند.
  • یک مدرسه‌ی خوب برای معلمان، مدیران و والدین خود، به عنوان عوامل موفقیت دانش آموزان ارزش قائل است.
  • یک مدرسه‌ی خوب مایل است در مواجهه با گرایش‌ها، داده‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط، «نظر خود را تغییر دهد».
  • یک مدرسه‌ی خوب دانش‌آموزانی را تربیت می‌کند که می‌توانند همدلی کنند، نقد کنند، محافظت کنند، دوست بدارند، الهام بگیرند، بسازند، طراحی کنند، بازسازی کنند، تقریباً هر چیزی را درک کنند و سپس این کار را طبق عادت انجام دهند.
  • یک مدرسه‌ی خوب دانش‌آموزانی را به وجود می‌آورد که می‌توانند به طور انتقادی درباره‌ی موضوعات مورد علاقه‌ی انسان، کنجکاوی، هنر، صنعت، میراث، دامداری، کشاورزی و غیره فکر کنند و سپس این کار را انجام دهند.
  • یک مدرسه‌ی خوب یک کتابخانه‌ی عالی و یک کتابدار دارد که دانش‌آموزان را دوست دارد و عاشق کتاب است و می‌خواهد که این دو ارتباط معناداری برقرار کنند.
  • یک مدرسه‌ی خوب سرشار از شادی، کنجکاوی، امید، دانش و تغییر مداوم است.
  • یک مدرسه‌ی خوب آینده‌ی یادگیری را می بیند و آن را با پتانسیل زمان حال ادغام می کند.
  • یک مدرسه‌ی خوب برای همه‌ی بازدیدکنندگان احساس خوبی دارد که در آن یاد بگیرند، بازدید کنند و در غیر این صورت تجربه کنند.
  • یک مدرسه‌ی خوب به دنبال پرورش معلمانی عالی است که به دنبال رشد همه‌ی دانش آموزان هستند تا دنیای خود را شکل دهند و تغییر دهند.

در پایان می تواند گفت بهترین مدرسه دبستان دخترانه منطقه 1 -مدرسه نگرش فکر را می آموزد نه محتوا را.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced divider

فهرست مطالب

صفحات برتر

آخرین مطالب

به مجله وب سایت مجموعه مدارس نگرش خوش آمدید.

راه های ارتباطی