گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش پسرانه دوره دوم دبیرستان

الگوی مدرسه‌ی نگرش، «مدرسه‌ی مؤثر» است. در باور مدرسه‌ی مؤثر، موفقیت از بین آدم‌های چندوجهی بیرون می‌آید؛ بنابراین دانش‌آموز باید به‌اندازه‌ی کافی از همه‌چیز یاد بگیرد تا بتواند شروع خوبی در زندگی داشته باشد و با توانایی‌های مناسبی که به دست می‌آورد، برای تحصیل در مقاطع بالاتر، آینده‌ی شغلی مطمئن‌تر و شرایط اقتصادی بهتر آماده شود.

مدرسه‌ی مؤثر جایی نیست که با برنامه‌ی آموزشی سنگین، تکالیف زیاد و آزمون‌های غیر استاندارد و مکرر، دانش‌آموز را تحت فشار قرار بدهد؛ زیرا این کار معمولاً باعث افت عملکرد دانش‌آموز می‌شود و حتی، بدتر از آن، مشکلات جسمی و روحی جدی‌ای را در دانش‌آموز به جا می‌گذارد. ما معتقدیم که دانش‌آموز باید با ذوق و شوق به مدرسه بیاید و از زندگی در مدرسه لذت ببرد.

ما استعدادهای آموزشی دانش‌آموز را شناسایی می‌کنیم و آن‌ها را تا بالاترین حد ممکن پرورش می‌دهیم تا او را به بالاترین سطح موفقیت تحصیلی برسانیم؛ اما از دیگر استعدادهای او هم غافل نمی‌شویم و بر روی ورزش، مهارت‌های لازم زندگی، زبان‌های خارجی و سایر مهارت ها هم سرمایه‌گذاری می‌کنیم؛ به‌این‌ترتیب، حس مسئولیت‌پذیری و روحیه‌ی کار و تلاش و ابتکار و کارآفرینی دانش‌آموز تقویت می‌شود و با شرکت در مسابقات بین‌المللی، رزومه‌ی علمی قوی‌تری برای آینده‌ی تحصیلی و شغلی خودش فراهم خواهد کرد.

ما تمام سعی خود را به‌عنوان مدرسه‌ی مؤثر می‌کنیم تا دانش‌آموخته‌ی مجموعه‌ی نگرش با ویژگی‌های زیر شناخته شود:

  1. از نظر تحصیلی فرد موفقی است
  2. ‌اخلاق‌مدار است و به آداب و اخلاق انسانی آراسته است
  3. سلامت و شادابی جسم و روح دارد
  4. ‌حقیقت‌جو، خردورز و پرسشگر است
  5. ‌مهرورز، صلح‌جو و ظلم‌ستیز است
  6. ‌خودباور، مصمم و بااراده است و عزت نفس دارد
  7. ‌انتخاب‌گر و آزادمنش است
  8. ‌نسبت به خدا، خود، جامعه و طبیعت مسئولیت‌پذیر است
  9. ‌آرمان‌خواه و واقع‌بین است
  10. ‌قانون‌گرا، منضبط و نظم‌پذیر است
  11. ‌خوش‌رفتار است و روابط اجتماعی قوی‌ای دارد
  12. ‌جهانی‌اندیش است
  13. ‌وطن‌دوست و حامی میراث فرهنگی است و به ارزش‌های اصیل ایرانی علاقه‌مند است
  14. به شأن و آزادی نوع بشر احترام می‌گذارد
  15. ‌مقتصد، خلاق و کارآفرین است
  16. ‌اهل کار و تلاش برای پیشرفت است
  17. ذائقه‌ی هنری و زیبایی‌شناختی دارد
  18. ‌به جای حفظ محتوا، اندیشیدن و مهارت حل مسئله را بلد است و خلاقیت به خرج می‌دهد
  19. ‌مهارت‌های زندگی را می‌شناسد و برای ورود به جامعه آماده است
  20. با توجه به پیشرفت سریع و همه‌جانبه‌ی فناوری‌های دیجیتال، شهروند نمونه‌ی دیجیتال است

طرح موفقیت در کنکور

چه بخواهیم و چه نخواهیم، رشته‌ی دانشگاهی، شغل و آینده‌ی دانش‌آموز را شکل می‌دهد؛ فرقی هم نمی‌کند که دانش‌آموز بخواهد در دانشگاه‌های ایران ادامه‌ی تحصیل بدهد و یا به فکر مهاجرت و تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور باشد.

تجربه‌ی ما نشان داده‌است که موفقیت آموزشی، با ایجاد علاقه و انگیزه به دست می‌آید و رقابت‌های سنگین و ناسالم در بین دانش‌آموزان، نه‌تنها به موفقیت ختم نمی‌شود که حتی سلامتی فرزندان‌مان را هم به خطر می‌اندازد؛ به همین دلیل از فشارهای بی‌جا و رقابت مخرب بین دانش‌آموزان دوری می‌کنیم.

ما معتقدیم که هر دانش‌آموزی استعدادهای خاصی دارد و باید به او کمک کنیم تا این استعدادها را به‌درستی پیدا کند؛ یعنی به بالاترین ظرفیت ممکن از نظر علمی برسد و با هدایت تحصیلی درست، در انتخاب رشته و شغل احتمالی آینده‌اش راهنمایی شود. رتبه‌های برتر کنکور ما در سال‌های گذشته، گواه خوبی برای بازدهی مناسب این استراتژی تیم نگرش است.

ما برای موفقیت در کنکور دانش‌آموزان، برای هر پایه، این موارد خاص و منحصربه‌فرد را برنامه‌ریزی کرده‌ایم:

سال دوازدهم

با توجه به تغییرات جدید کنکور، لازم است که هم به تدریس تشریحی مباحث اهمیت بیشتری داده شود تا دانش‌آموز به معدل بالا در امتحانات نهایی برسد و هم به روال سال‌های گذشته، برای آمادگی در روز کنکور، در آزمون تستی مسلط شود. در سال دوازدهم نگرش، تمامی مباحث پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم که در کنکور سؤال دارند، به‌صورت کامل تدریس می‌شوند تا اگر دانش‌آموزی در مباحث پایه ضعفی داشته باشد، برطرف شود.

سال یازدهم

ما برای موفقیت دانش‌آموزان سال یازدهمی‌ در کنکور، برنامه‌ی ویژه‌ی دو ساله داریم.

می‌دانیم که نیمی از سؤالات کنکور مستقیماً از سال‌های دهم و یازدهم طرح می‌شوند؛ بنابراین، در قدم اول باید تسلط دانش‌آموز را در مباحث سال دهم بالا ببریم و در گام بعدی، در کنار آموزش تشریحی سال یازدهم، مباحثی را که در کنکور سؤال دارند، به‌صورت مفهومی و تستی آموزش بدهیم. به این ترتیب، دانش‌آموز سال یازدهمی ما تا پایان سال بر روی مباحث پایه‌های دهم و یازدهم به آمادگی و تسلط علمی لازم می‌رسد و با آمادگی لازم به استقبال سال دوازدهم می‌رود.

سال دهم

مجموعه‌ی نگرش برای موفقیت دانش‌آموزان سال دهم، برنامه‌ی ویژه‌ی سه ‌ساله دارد.

تجربه‌ی این سال‌ها به ما نشان داده‌است که یکی از ویژگی‌های مشترک رتبه‌های برتر کنکور، شروع به‌موقع مطالعه از سال‌های پایه بوده‌است؛ بنابراین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که دانش‌آموز سال دهمی ما، در کنار یادگیری دروس به‌صورت مفهومی و تشریحی، آموزش تستی  را هم تجربه کند و و از همان سال نخست متوسطه‌ی دوم، درس خواندن جدی و مهارت‌های آزمون دادن را یاد بگیرد تا از هم‌سن‌وسال‌های خودش پیشی بگیرد و شانس بالایی برای کسب رتبه‌ی عالی در کنکور به دست بیاورد.