گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دپارتمان زبانهای خارجه پسرانه دوره دوم دبیرستان

بیشتر ما تجربه‌ی خوبی از کلاس‌های زبان مدرسه نداریم؛ زیرا مطالبی که در آنها یاد گرفته‌ایم، کاربرد خاصی در زندگی‌ ما نداشته است؛ به همین خاطر، غالباً مجبور بوده‌ایم برای یادگیری زبان خارجی به مؤسسه‌ای خارج از مدرسه برویم.

امروزه با توجه به محدودیت وقت و مشکلات ترافیک و مشغله‌ی پدر و مادرها، دردسرهای هماهنگی زمان کلاس زبان بیرون با برنامه‌ی مدرسه، برای خانواده‌ها دو چندان شده است.

ما در مجموعه‌ی نگرش، نگاه ویژه‌ای به آموزش زبان‌های خارجی داریم و هدف‌های مهمی را دنبال می‌کنیم، از جمله این که دانش‌آموز، زبان خارجی را به شکل کاربردی یاد بگیرد تا بتواند، به‌راحتی، محتوای تخصصی، دانشگاهی یا عمومی را به زبان اصلی جستجو و مطالعه کند؛ در سفر به کشورهای دیگر، نیازهای روزمره‌اش را برآورده کند؛ لذت دیدن یک فیلم، شنیدن یک موسیقی یا خواندن یک کتاب به زبان اصلی را بچشد و حتی در کنار دانشجویان بزرگتر از خود، در دوره‌های تخصصی‌ای از قبیل آیلتس شرکت کند.

ما در مجموعه‌ی نگرش، دو زبان انگلیسی و فرانسه را به بچه‌ها آموزش می‌دهیم و دانش‌آموز نگرشی در پایان سال یازدهم می‌تواند تا حد خوبی بر روی این دو زبان زنده و کاربردی دنیا مسلط شود.

زبان انگلیسی

ما، برای بچه‌های پایه‌ی دهم و یازدهم، هفته‌ای دو زنگ کلاس زبان انگلیسی برگزار می‌کنیم.

در آغاز سال تحصیلی، دانش‌آموزان را با کمک آزمون و مصاحبه، در سه سطح مختلف قرار می‌دهیم. هدف برنامه‌ی آموزشی‌ ما این است که دانش‌آموز در پایان سال یازدهم، در چهار مهارت speaking (مکالمه)، listening (درک صحبت مخاطب)، reading (درک مطلب) و writing (نوشتن) به سطح قابل‌قبول دانش‌آموز دبیرستانی در مقیاس جهانی برسد، به‌راحتی در آزمون‌های زبان انگلیسی شرکت کند و نمره‌ی عالی بگیرد و آمادگی لازم را برای شرکت در دوره‌های آموزش تخصصی آزمون‌های رسمی زبان انگلیسی مانند آیلتس کسب کند.

ما با این رویکرد، تمام مباحث کتاب‌های درسی آموزش‌وپرورش را هم پوشش خواهیم داد. به این ترتیب، دانش‌آموز نگرشی نیازی به کلاس‌های آموزش زبان در بیرون از مدرسه نخواهد داشت و در زمان و هزینه‌، به‌خصوص در دو سال دهم و یازدهم، که دانش‌آموز باید تمام تلاش و زمان خودش را صرف درس خواندن و آمادگی کنکور کند، به‌شدت صرفه‌جویی خواهد شد. علاوه‌براین، دانش‌آموز و خانواده‌اش مطمئن خواهند شد که زبان انگلیسی را به‌طور متمرکز در مدرسه و زیر نظر استادان حرفه‌ای نگرش یاد گرفته‌است.

زبان فرانسه

زبان فرانسه بعد از زبان انگلیسی، دومین زبان زنده‌ی دنیا از نظر تعداد کشورهای تکلم‌کننده است و ادبیات بسیار غنی‌ای دارد؛ ازاین‌رو می‌تواند نقش ویژه‌ای در رشد مهارت‌های فردی دانش‌آموزان ایفا کند.

در مجموعه‌ی نگرش، برای دانش‌آموزان پایه‌ی دهم، علاوه بر زبان انگلیسی، هر هفته یک زنگ زبان فرانسه هم در نظر گرفته‌‌شده‌است که این کلاس در سال یازدهم هم ادامه پیدا خواهد کرد.