گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آشنایی با پردرآمدترین رشته های دانشگاهی 

آشنایی با پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی

پردرآمدترین رشته های دانشگاهی کدام‌اند؟ این یک سوال رایج و مورد انتظار در بین دانشجویان و حتی سایر اقشار جامعه است. کسب مدارج علمی، کسب شغل مورد نظر و داشتن موقعیت اجتماعی بهتر از دلایل مختلف درس خواندن و ورود به دانشگاه است. همه ما در کنکور و انتخاب رشته به دنبال بهترین شغل در رشته تحصیلی خود هستیم.

اما واقعیت این است که یکی از مهم ترین انگیزه های ما برای ادامه تحصیل، داشتن شغلی پردرآمد است. به همین دلیل قبل از ورود به دانشگاه باید انتخابی مناسب و هماهنگ با شرایط اقتصادی کشور در کنار علاقه خود داشته باشیم.

یافتن شغل مناسب و کسب مدارک علمی، رسیدن به شغل مورد نظر و داشتن موقعیت اجتماعی بهتر از جمله دلایل مختلف تحصیل و ورود به دانشگاه است. اما یکی از مهمترین دلایل رفتن به دانشگاه و ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل، داشتن شغلی پردرآمد پس از فارغ التحصیلی است.

متاسفانه امروزه این باور وجود دارد که تنها رشته های مهندسی، دکتری و وکالت جزو پردرآمدترین رشته های دانشگاهی هستند و رشته هایی مانند رشته های فنی و حرفه ای و اکثر رشته های علوم انسانی نادیده گرفته می شوند. اما سوالی که در این قسمت مطرح می شود این است که با توجه به شرایط اقتصادی و سایر مسائل، اکنون چه رشته هایی در ایران بازار کار خوبی دارند؟

پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در ایران

از آنجایی که شرایط اقتصادی برای جوانان کمی سخت شده است، همه دانشجویان در تلاش هستند تا رشته ای پردرآمد و مناسب را انتخاب کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

در چند سال گذشته شاهد پیشرفت رشته های مهندسی بودیم، همین امر باعث شد تا بخش زیادی از داوطلبان کنکور وارد رشته های مهندسی به ویژه عمران و معماری شوند. اما در سال های اخیر رشته های مهندسی در ایران برخلاف گذشته از بازار کار مناسبی برخوردار نیستند و بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته ها فارغ از حقوق و درآمد بالا به دنبال کار هستند.

رشته های پزشکی

medical fields - آشنایی با پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی

بدون شک یکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی رشته های تجربی، رشته های پزشکی است. فارغ التحصیلان رشته پزشکی اگر فقط کمی حوصله داشته باشند و بتوانند در طول تحصیل مهارت و دانش خود را ارتقا دهند، می توانند در آینده به یک پزشک شناخته شده با درآمد بالا تبدیل شوند.

حتی اگر تحصیلات خود را به عنوان پزشک عمومی به پایان برسانند، پس از فارغ التحصیلی می توانند به عنوان پزشک عمومی یا در کلینیک ها و بیمارستان های دولتی یا خصوصی مشغول به کار شوند.

اما اگر نمی خواهند پزشک عمومی شوند و می خواهند تخصص خود را کسب کنند، می توانند یکی از رشته های زیر را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند:

  • متخصص زیبایی که شامل: گوش، حلق و بینی و متخصص پوست و مو
  • متخصص بیمای های قلبی و عروقی
  • متخصص مغز و اعصاب
  • متخصص بیماری های عمومی
  • متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری
  • متخصص بیماری های گوارشی

رشته دندان پزشکی

یکی دیگر از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در رشته تجربی، رشته دندانپزشکی است که تعداد فارغ التحصیلان آن در سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است و این رشته از نظر تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی تقریباً اشباع شده شناخته می شود. اما همچنان در کشورهای جهان سوم به افراد متخصص در این زمینه نیاز است.

به همین دلیل است که با وجود تعداد زیادی از دندانپزشکان در جامعه پزشکی، این رشته همچنان یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در ایران به شمار می رود.

همچنین لازم به ذکر است که در بین رشته های پزشکی، قبولی در این رشته کمی راحت تر است، بنابراین می توانید با برنامه ریزی دقیق درسی و استفاده بهینه از زمان مطالعه در این رشته پردرآمد تحصیل کنید.

پیراپزشکی

پیراپزشکی از آن دسته رشته هایی است که از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند با توجه به تخصص خود در بیمارستان ها و مراکز درمانی و خدماتی مشغول به کار شوند.

فارغ التحصیلان این رشته محدودیت های رشته های پزشکی مانند: هزینه بالای تحصیل در دانشکده های پزشکی، شرکت در بسیاری از طرح ها و پرداخت بیمه قصور احتمالی پزشکی را ندارند. بازار رشته های پیراپزشکی در ایران نسبت به سایر رشته ها همچنان خوب است.

کاردرمانی و فیزیوتراپی

رشته کاردرمانی و فیزیوتراپی نمونه دیگری از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در رشته تجربی است. در حال حاضر فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مراکز دولتی مانند بیمارستان ها، مراکز توانبخشی و یا حتی فدراسیون های ورزشی و یا پس از اتمام دوره و کسب 6 سال سابقه کار در بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی، کلینیک های خصوصی فیزیوتراپی مشغول به کار شوند. خود را تثبیت کنند.

داروسازی

رشته داروسازی به بررسی نسخه بیمار در داروخانه و فروش دارو محدود نمی شود. زمینه کاری متخصصان این حوزه شامل ارائه خدمات دارویی، مشاوره دارویی و بررسی روش های دارویی و ضعف های احتمالی در رژیم های دارویی درمانی می باشد.

این رشته که یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی ایران است بازار پویا و مناسبی دارد. نکته دیگر اینکه از نظر آماری تعداد متخصصان داروسازی در ایران کمتر از نیاز کشور است. به عنوان مثال: در یک بیمارستان به ازای هر 110 تخت یک داروساز بالینی و دو داروساز عمومی نیاز است.

در حال حاضر حدود 97 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در کارخانه های داروسازی داخلی تولید می شود که آماده پذیرش فارغ التحصیلان این رشته می باشد. طبق آخرین آمار حدود 80 درصد از جمعیت داروسازان کشور جذب داروخانه ها هستند و بقیه در صنایع دارویی و آرایشی و بهداشتی و یا در کارهای اجرایی وزارت بهداشت و درمان فعالیت می کنند.

رشته علوم آزمایشگاهی

رشته علوم آزمایشگاهی با پیشرفت علم پزشکی گسترش بسیار خوبی یافته است و در ایران با اهمیت روزافزون سلامت و تندرستی تعداد متخصصان این رشته افزایش یافته است. شناخت علل بروز انواع بیماری ها و عوامل ایجاد کننده آنها یکی از وظایف مهم یک فرد با تحصیلات در رشته علوم آزمایشگاهی است.

این رشته از نظر کاربرد و بازار یکی از رشته های خوب ایران محسوب می شود که هنوز بازار آن اشباع نشده است. در صورتی که دانشجو تا مقطع دکتری ادامه تحصیل دهد می تواند آزمایشگاه خود را تاسیس کند که در این صورت درآمد وی چندین برابر افزایش می یابد.

مهندسی پزشکی

یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته های دانشگاهی، رشته مهندسی پزشکی است که با گرایش های تجربی و ریاضی مشترک است. از آنجایی که این رشته دارای گرایش های مختلفی مانند مهندسی پزشکی بالینی، بیوالکتریک، مهندسی بیومکانیک، بیومواد، مهندسی بافت، پردازش تصویر پزشکی، مهندسی توانبخشی، مدل سازی سیستم های فیزیولوژیکی، ابزار دقیق در مهندسی پزشکی می باشد.

اگر دانشجویی به دنبال یادگیری باشد به راحتی می تواند در شرکت های دانش بنیان و بیمارستان های دارای این رشته فعالیت کند. همچنین لازم به ذکر است دانشجویی در صورتی که توان مالی بالایی داشته باشد می تواند شرکت خود را تاسیس کند و یا یکی از نمایندگان دستگاه های پزشکی را به ایران بیاورد.

مهندسی کامپیوتر

پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی - مهندس کامپیوتر

بدون شک یکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی در رشته ریاضی، رشته مهندسی کامپیوتر است. مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی با گرایش نرم افزار و سخت افزار و در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش های هوش مصنوعی، مهندسی فناوری اطلاعات، شبکه های کامپیوتری، مکاترونیک، معماری کامپیوتر، تجارت الکترونیک، مهندسی نرم افزار، الگوریتم ها و محاسبات، امنیت اطلاعات، تقسیم بندی می باشد. طبقه بندی شده.

مهندسان کامپیوتر می توانند در مراکز و موسسات خصوصی یا دولتی کار کنند و حقوق و مزایای بسیار خوبی داشته باشند. فارغ التحصیلان این رشته به طراحی و پیاده سازی سیستم های کامپیوتری و ارتقاء مراکز تولید صنعتی و سخت افزاری در شرکت های تولید کننده قطعات و دستگاه ها می پردازند.

مهندسی برق

electrical engineering -پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی

یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در ریاضیات، مهندسی برق است. این رشته نیز یکی از سخت ترین رشته های دانشگاهی مهندسی به حساب می آید که دارای چهار گرایش الکترونیک، برق، کنترل و مخابرات می باشد.

مانند آینده شغلی ریاضی و فیزیک در بسیاری از شاخه های برتر، مهندسی برق نیز اگر دانش و مهارت کافی داشته باشید آینده شغلی بسیار خوبی دارد.

فارغ التحصیلان این رشته می توانند در بخش خصوصی و دولتی نیروگاه ها، کارخانجات مختلف (سیمان، خودروسازی، ذوب آهن و …)، سازمان های مخابرات، صنایع نظامی و دفاعی مشغول به کار شوند.

مهندسی پلیمر

Polymer engineering - پردرآمدترین رشته های دانشگاهی

اگر بخواهیم یکی از جدیدترین رشته های دانشگاهی را نام ببریم باید به رشته مهندسی پلیمر اشاره کنیم. هدف از این رشته تولید محصولاتی مانند الاستومر، چسب، لاستیک، پلاستیک، رزین و سایر مواد مورد نیاز صنعت می باشد.

این رشته می تواند در صنایع حمل و نقل زمینی (خودرو، قطار)، هوایی (هواپیما و هلیکوپتر) و دریایی (کشتی) نقش بسیار موثری داشته باشد. همچنین این رشته در صنعت پوشاک، پوشاک، کفش و روپوش بسیار حائز اهمیت است. همچنین فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کارخانه های رنگ سازی، صنایع نظامی، پزشکی و کشاورزی مشغول به کار شوند.

مهندسی شیمی

chemical engineering - مهندس شیمی

شاید با خود فکر کنید با تحصیل در این رشته شیمیدان خواهید شد. اما در واقع ماهیت اصلی این رشته تولید مهندسانی است که اکتشافات آزمایشگاهی شیمی را تا مقیاس های صنعتی گسترش دهند.

رشته مهندسی شیمی دارای گرایش هایی در صنایع پالایش، پتروشیمی، پلیمر، گاز، صنایع شیمیایی و معدنی، صنایع غذایی، طراحی فرآیندهای صنعت نفت و بهره برداری می باشد.

اگر شما از جمله افرادی هستید که به دانش شیمی، فیزیک و ریاضی علاقه مند هستید، این رشته برای شما مناسب است، زیرا این رشته ترکیبی از دانش شیمی، فیزیک و ریاضی و در تجهیزات اولیه پالایشگاه است. در صنایع هوافضا، خودروسازی، پزشکی، الکترونیک، کاربردهای زیست محیطی و صنایع نظامی استفاده می شود.

مهندسی نفت

Petroleum engineering - پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی

مهندسی نفت را می توان یکی از پرطرفدارترین رشته های ریاضی دانست. همچنین درآمد بالا و جذابیت کار آن را در بین افراد برتر رشته های پرطرفدار ریاضی قرار داده است. بنابراین می توان گفت برای گذراندن آن به رتبه عالی نیاز است. مهندسان نفت در اکتشاف، محاسبه، بهره برداری از منابع زیرزمینی مانند نفت و گاز و حمل و نقل آنها تخصص دارند.

این رشته دارای چهار گرایش مهندسی اکتشاف، مهندسی حفاری، مهندسی مخزن و مهندسی بهره برداری است. هر کدام از این گرایش ها موقعیت های شغلی خاص خود را دارند. در حال حاضر بیش از 7 درصد از دانشجویان مهندسی نفت جذب وزارت نفت می شوند.

وکالت

Lawyer - وکالت

شغل وکالت یکی دیگر از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در علوم انسانی است. بسیاری از وکلا در حرفه خود بسیار موفق هستند و درآمد ماهیانه بسیار بالایی دارند. در واقع می توان نتیجه گرفت که میزان درآمد حاصل از شغل وکالت مستقیماً به خود شخص بستگی دارد.

به این ترتیب در این شغل در صورت اطلاع فرد از نتیجه و پیشرفت پرونده های حقوقی مشابه، تخصص و تسلط وی بر انواع موضوعات مرتبط با رشته حقوق و برقراری ارتباط کاری مناسب با ذینفعان در هر مورد. ، می تواند یکی از پردرآمدترین مشاغل در رشته علوم انسانی باشد. برای خانم ها و البته برای آقایان.

روانشناسی

Psychology - روانشناسی

از جمله مشاغل معرفی شده در گروه انسانی، شغل روانشناسی است. روانشناس وظیفه مهم و خطرناکی مانند تحلیل و ارزیابی، درک و درک محیط اطراف توسط انسان و نحوه برخورد و رفتار در موقعیت ها و شرایط خاص را بر عهده دارد.

روانشناس می تواند در زمینه های مختلفی مانند مشاوره تحصیلی و خانواده، کارشناس تبلیغات یا نماینده فروش فعالیت کند. علاوه بر کار در یک سازمان دولتی یا خصوصی، امکان تاسیس یک مرکز مشاوره شخصی برای روانشناس نیز وجود دارد.

باید گفت شغل روانشناس یکی از پردرآمدترین مشاغل در رشته علوم انسانی هم برای زنان و هم برای مردان است. در واقع می توان این شغل را یکی از مناسب ترین مشاغل برای بانوان دانست.

حسابداری

Accounting - حسابداری

حسابداری یکی از رشته هایی است که دارای الزامات دوگانه با سه رشته انسانی، تجربی و ریاضی است. فرصت های شغلی پیش روی فردی که مایل به کار به عنوان حسابدار است بسیار گسترده است. در واقع از کارخانه های کوچک و بزرگ و موسسات مختلف گرفته تا بزرگترین شرکت ها همه نیاز به استخدام حسابدار دارند.

شغل های مدیریتی

رشته های مدیریت انواع مختلفی دارد. همین تفاوت و فراوانی این رشته دانشگاهی را بسیار محبوب کرده است. مشاغل مدیریتی شامل فعالیت در زمینه های مختلف از جمله مدیریت بیمه و مدیریت صنعتی (کار در شرکت ها و کارخانه ها و …) می باشد.

هتلداری

Hotel management

یکی دیگر از پردرآمدترین رشته های دانشگاه مدیریت هتلداری است. در مورد درآمد صنعت هتلداری باید بگوییم که درآمد یک هتلدار به طور مستقیم به حجم کار و وظایف او و همچنین توسعه صنعت گردشگری در کشور بستگی دارد. همچنین مدیران انواع هتل ها با توجه به تخصص، تجربه، سطح دانش، موقعیت مکانی و اندازه هتل درآمدهای متفاوتی دارند.

جهانگردی

Tourism - جهانگردی

شغل گردشگری یکی از جذاب ترین مشاغل مرتبط با رشته علوم انسانی است که در بین داوطلبان کنکور کم نیست. کشور ما ایران به دلیل پتانسیل بالای جذب گردشگر مورد توجه است. در نتیجه می توان این رشته را جزو پردرآمدترین رشته های دانشگاهی دانست.

عکاسی

Photography - عکاسی

یکی از بهترین رشته های دانشگاهی در رشته هنر عکاسی است که جزو پردرآمدترین رشته های دانشگاهی است. این رشته در مقطع کارشناسی هیچ گونه گرایشی ندارد و با توجه به سرفصل های این رشته داوطلبان باید برخی از دروس را به صورت عملی بگذرانند.

در طول دوره عکاسی، عکاسی در محیط ها و نورهای مختلف آموزش داده می شود. یکی از ملزومات این رشته کار با تجهیزات آتلیه، کار با دوربین های مختلف، ویرایش عکس، ظاهر عکس و … است که البته آموزش داده شده و نیاز به یادگیری کامل دارد. از آنجایی که برای تحصیل در این رشته نیاز به خرید دوربین ها و لنزهای مختلف دارید، رشته گران قیمتی محسوب می شود.

رشته های حرفه ای عکاسی عبارتند از: عکاسی خبری و مستند برای مطبوعات، روابط عمومی سازمان ها، جشنواره ها و مناسبت های مشابه، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی برای آژانس های تبلیغاتی و به طور کلی تبلیغات، عکاسی از رویدادهای مختلف، عکاسی از زیبایی های طبیعی و آثار تاریخی. . عکاسی مدیریت از آزمایشگاه و پذیرش و انجام کارهای مختلف عکاسی حرفه ای، آموزش عکاسی در هنرستان ها و هنرستان ها و آموزشگاه ها و کلاس های رایگان هنری، مدیر آرشیو عکاسی در ناشران و مطبوعات بزرگ، تصویرسازی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان.

طراح مد

Fashion Designer

اگر بخواهیم یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در حوزه هنر را نام ببریم باید به رشته طراحی لباس اشاره کنیم. یک طراح مد با در نظر گرفتن عملکرد، راحتی و سبک طراحی می کند. داشتن مدرک طراحی لباس و یا گذراندن دوره معتبر در این زمینه الزامی است. در عین حال باید از آخرین روندهای بازار مد آگاه باشید و درک کاملی از جزئیات، استانداردها و مواد تولید لباس داشته باشید.

زیرا دنیای ما پر از لباس های رنگارنگ با طرح های مختلف است. یک طراح باید با آخرین اخبار مد آشنا باشد تا بتواند سبک جدیدی را متناسب با نیاز جامعه طراحی کند.

سینما

the cinema - سینما

سینما یکی از محبوب ترین رشته های دانشگاهی در هنر است. داوطلبانی که می خواهند به این رشته دانشگاهی بروند باید با توجه به علاقه و علاقه خود یکی از 4 گرایش این رشته که تدوین، فیلمنامه، کارگردانی و فیلمبرداری است را انتخاب کنند.

از آنجایی که این رشته از بازار کار خوبی برخوردار است، جزو بهترین رشته های دانشگاهی با درآمد بالا می باشد. البته این رشته نیز مانند سایر رشته های هنری مستلزم استعداد، مهارت و علاقه شخصی است تا بتواند به بهترین نحو معنا را در ذهن مخاطب به تصویر بکشد و احساسات مخاطب را برانگیزد.

از جمله رشته های شغلی که داوطلبان رشته سینما می توانند داشته باشند عبارتند از: فیلمنامه و برنامه نویس تلویزیونی، طراحی گریم، تولید برنامه تلویزیونی و سینمایی، کارگردانی، طراحی صحنه، دستیار کارگردان.

بازیگری

Acting - بازیگری

یکی دیگر از بهترین رشته های دانشگاهی با درآمد بالا، رشته بازیگری است که طرفداران زیادی دارد. یکی از مهمترین ویژگی های یک بازیگر خوب، مردم شناسی و شناخت خوب مردم و جامعه آنهاست. علاوه بر این، یک بازیگر باید هوش خوب، سرعت یادگیری کافی، استعداد، ذوق و علاقه داشته باشد.

توانایی انجام کار تیمی خوب، استقامت، انرژی بالا، قدرت کافی و آمادگی جسمانی و همچنین توانایی سازگاری سریع با شرایط مختلف که ممکن است در زمینه کاری او پیش بیاید و همچنین نظم و انضباط و سخت کوشی و توانایی گوش دادن به انتقاد از ویژگی های مهم یک بازیگر خوب است. در طول این شغل ممکن است سفرهای کاری طولانی و دوری از خانه و خانواده را تجربه کنید که یکی از مسائل مهمی است که علاقه مندان به این شغل و رشته باید به آن توجه کنند.

درآمد بازیگران فیلم ها و نمایش های مختلف بسیار متفاوت است و کاملاً به استعداد و توانایی های فرد بستگی دارد. بازیگران ممکن است برای مدتی درآمد بسیار بالایی داشته باشند و پس از مدتی نتوانند حتی نیمی از همان درآمد را داشته باشند. از این رو این رشته علاوه بر اینکه رشته ای پردرآمد است، مشکلات زیادی نیز دارد.

طراحی صنعتی

Industrial Design - طراحی صنعتی

یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی، رشته طراحی صنعتی است که ترکیبی از هنر، علم، صنعت و تجارت است. در این زمینه سعی داریم اشیا و وسایلی را تولید کنیم که برای مخاطب جذاب و راحت باشد و محیط اطراف او را زیباتر کند. افرادی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند باید بر نرم افزارهای طراحی تسلط کافی داشته باشند و به دنبال یادگیری هرچه سریعتر آنها باشند.

رشته طراحی صنعتی گرایش های مختلفی از جمله محصول مداری، طراحی دکوراسیون، طراحی محیطی، طراحی خودرو، طراحی بسته بندی و طراحی اصلاح دارد. اگر بخواهیم رشته های هنری پولساز در ایران را دسته بندی کنیم و در اولویت قرار دهیم، بدون شک رشته طراحی صنعتی جزو 3 رشته پردرآمد است.

پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا

بر اساس آمار وب سایت carreaddict در حال حاضر عناوین شغلی متخصص بیهوشی، جراح، پزشک عمومی و تخصصی و دندانپزشک از پردرآمدترین مشاغل دنیاست. درآمد تقریبی سالانه این مشاغل در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و انگلیس حدود 208 هزار دلار در سال است.

از این رو رشته تحصیلی پزشکی همچنان پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیاست و دانشجو با مشکلات و چالش های زیادی مواجه است. با توجه به اینکه رقابت برای پذیرش در رشته های پزشکی دانشگاه های معتبر خارجی بسیار زیاد است، معمولا شامل بورسیه نمی شوند و جزو گران ترین رشته های تحصیلی خارج از کشور محسوب می شوند.

علاوه بر این موارد باید در نظر داشته باشید که رشته های تخصصی پزشکی مانند متخصص بیهوشی به 12 تا 13 سال آموزش عملی و درمان نیاز دارد و مسئولیت سنگینی بر دوش فرد دارد.

اگر با این تفاسیر همچنان قصد تحصیل در پردرآمدترین رشته تحصیلی دنیا را دارید، باید آمادگی کامل برای ارائه نمره زبان علمی بالا، نمرات بالا در دروس اصلی، رزومه تحصیلی درخشان و قابل قبول را داشته باشید. امور مالی بانک انجام مصاحبه علمی و شرکت در کنکور آمادگی کامل خود را نشان دهید.

رشته های تحصیلی پولساز دنیا

پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی

1 . کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA

فارغ از رشته های پزشکی و دندانپزشکی که همواره جزو رشته های تحصیلی پولساز و سخت در دنیا محسوب می شوند، رشته مدیریت ارشد بازرگانی یا همان MBA غوغایی از نظر درآمدی در سراسر دنیا به پا کرده است. زیرا این رشته مدیریتی طیف وسیعی از مشاغل پردرآمد و پردرآمد دنیا را پوشش می دهد و متقاضیان زیادی دارد.

در حال حاضر رشته ها و مشاغل برتر MBA در دنیا شامل موارد زیر می شود:

رشته مدیریت IT

به گزارش پایگاه خبری آمریکا در مورد مشاغل پردرآمد دنیا، رشته مدیریت فناوری اطلاعات یکی از رشته های تحصیلی پولساز در دنیاست که ارتباطی با رشته پزشکی ندارد و می توانید دریافت کنید. عناوین شغلی بسیار خوبی در این زمینه با مدرک کارشناسی ارشد.

مسئولیت های اصلی مدیر فناوری اطلاعات شامل برنامه ریزی، هماهنگی و هدایت امور آنلاین و رایانه ای سازمان است. لازم به ذکر است که شما می توانید با مدرک لیسانس در این زمینه کاری سخت وارد دنیا شوید، اما کسب حداکثر پتانسیل و درآمد در این شغل درجه یک جهانی مستلزم اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته MBA با گرایش رشته فن آوری.

رشته مدیر بازاریابی

همیشه این بحث وجود داشته است که آیا بهترین راه برای کسب حداکثر درآمد در رشته مدیریت بازاریابی از طریق MBA یا فوق لیسانس بازاریابی است یا خیر، اما چیزی که بر کسی پوشیده نیست این است که رشته مدیریت بازاریابی یکی از رشته های مدیریت بازاریابی است. پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا وجود دارد و سطح تجربه و مدرک یک فرد تاثیر مستقیمی بر درآمد سالانه او خواهد داشت.

به طور معمول، مدیران بازاریابی در زمینه ارتقاء سازمان، محصولات و خدمات آن فعالیت می کنند.

مدیر فروش

اکثر مدیران فروش موفق در بازارهای کار جهانی فارغ التحصیلان MBA با تمرکز بر بازاریابی هستند. معمولا افرادی که در این پست کاری مشغول هستند کار خود را از یک پیشینه سطحی و ضعیف تری در زمینه فروش شروع کرده و وظیفه نظارت بر عملکرد تیم فروش در سازمان و ابتکارات و فرآیندهای مختلف فروش آنها را بر عهده دارند.

بدون شک مدیریت فروش یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیاست که علاوه بر مزیت کسب درآمد بالا باعث می شود تا مدیران رده بالای فروش نیز بتوانند سفرهای زیادی داشته باشند.

مدیر عملیات بازرگانی

افراد در نقش عملیات تجاری به بخش های مختلف سازمان کمک می کنند تا به اهداف خود دست یابند. مسئولیت ها و وظایف این نقش متفاوت است و می تواند شامل کارهای مربوط به منابع انسانی (مانند استخدام)، امور مالی (مانند بودجه ریزی) و مدیریت پروژه باشد.

مطمئناً مدیریت عملیات کسب و کار یکی از پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی در جهان است و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید از ویژگی‌های رهبری عالی و مهارت‌های ارتباطی برای تسهیل این امر کمک کنند.

2 . کارشناسی ارشد پرستاری

از آنجایی که رشته پرستاری جزو رشته های پزشکی با درآمد بالا مانند جراحی، پزشکی و روانپزشکی است، رشته ای منحصر به فرد محسوب می شود. این در حالی است که رشته پرستاری نیازی به گذراندن چندین سال رزیدنتی و دریافت تخصص های جداگانه ندارد.

در واقع رشد تقاضا برای خدمات پزشکی با کیفیت در جامعه امروزی در کنار بازار کار فعال و نیاز به نیروی کار بیشتر، مقطع کارشناسی ارشد پرستاری را به یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در جهان و پردرآمدترین رشته های تحصیلی تبدیل کرده است. تقاضا در سطح بین المللی

برای اینکه متقاضیان بتوانند نقش ها و وظایف حرفه ای و پیشرفته این مسیر شغلی را بر عهده بگیرند، باید موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد پرستاری از یک دانشگاه معتبر خارجی شوند.

با فارغ التحصیلی در این رشته، افراد به دو جریان پردرآمد کاری نظیر پرستار متخصص Nurse Practitioner و یا پرستار بیهوشی سوق پیدا می کنند که هر دوی این مشاغل وظایف پیشرفته پرستاری را طلب می کند.

در حال حاضر مشاغل برتر کارشناسی ارشد پرستاری شامل موارد زیر می شود:

پرستار بیهوشی

این گروه از پرستاران متخصص بیهوشی هستند و برای انجام انواع جراحی یا سایر روش‌های بالقوه دردناک برای بیهوشی یا جلوگیری از درد و ناراحتی، داروهای داخل وریدی و گازهای استنشاقی را برای بیماران تجویز می‌کنند.

بر اساس آمار میانگین درآمد سالانه پرستاران بیهوشی 167.950 دلار است و پیش بینی می شود این موقعیت شغلی تا سال 2028 رشد 17 درصدی داشته باشد.بنابراین می توان گفت پرستاری بیهوشی یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در جهان محسوب می شود.

پرستار متخصص

پرستاران در این زمینه ترکیبی از وظایف بالینی، پیشگیری از بیماری و مدیریت سلامت را بر عهده دارند. متخصصان پرستاری باید علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا، آموزش بالینی پیشرفته داشته باشند تا به یک پرستار ثبت نام شده کامل تبدیل شوند.

فراتر از وظایف مستقیم سلامت بالینی، متقاضیان فعال در این زمینه برای شرکت در انجمن های مراقبت های بهداشتی، انجام تحقیقات و اعمال تحقیقات در عمل بالینی خود شناخته شده اند.

بر اساس آمار، متوسط ​​درآمد سالانه یک پرستار متخصص 115800 هزار دلار است و پیش بینی می شود این موقعیت شغلی تا سال 2028 با رشد 26 درصدی مواجه شود، بنابراین می توان گفت رشته پرستاری متخصص یکی از پرسودترین رشته های تحصیلی در جهان می باشد.

3 . کارشناسی ارشد مدیریت مهندسی

مهندسانی که دارای مهارت های پایه از مدرک کارشناسی هستند اغلب برای مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت مهندسی درخواست می دهند. بنابراین، برای پیگیری و ادامه این رشته تحصیلی، مهندسان مهارت‌های مورد نیاز برای پیشرفت در نقش‌های رهبری، از جمله مهارت‌های تجاری و مدیریتی را توسعه می‌دهند.

در حال حاضر برترین و پردرآمدترین مشاغل این رشته تحصیلی در بازار کار بین المللی شامل موارد زیر است:

مدیر معماری و مهندسی

نقش اصلی این موقعیت شغلی نظارت بر فعالیت هایی است که در شرکت های مهندسی و معماری اتفاق می افتد. این اغلب شامل برنامه ریزی، هدایت و هماهنگی کلیه فعالیت های تجاری یک سازمان و ایجاد اهداف و رویه های فنی برای فرآیندهای خاص است.

چه در حال توسعه محصولات جدید باشید و چه از تکمیل یک پروژه زنده اطمینان حاصل کنید، این مسئولیت شماست که با همه اعضای تیم برای تکمیل وظایف هماهنگ کنید.

می توان اینطور گفت که رشته مدیریت معماری و مهندسی یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

4 . کارشناسی ارشد مهندسی نفت

این تخصص به طور مستقیم با یک حرفه موفق در مهندسی نفت مرتبط است. اگرچه این حوزه یک بازار یا صنعت طاقچه است، اما فعالیت مهندسان نفت اغلب به دلیل حضور فیزیکی و محیط نسبتاً پرخطر به نوعی جبران می شود.

به طور معمول، متخصصانی که در مهندسی نفت کار می کنند ممکن است از اکتشاف در زمینه مهندسی زیستی، مهندسی شیمی، مهندسی محیط زیست یا حتی مهندسی صنایع بهره مند شوند.

در حال حاضر مشاغل پولساز و پردرآمد این رشته تحصیلی شامل موارد زیر است:

مهندسی نفت

مهندسین شاغل در این زمینه منحصراً با گاز و مایعات نفتی سروکار دارند و بهترین روش ها و روش های استخراج این مواد را از رسوبات زیرسطحی و چاه های قدیمی توسعه می دهند. این موقعیت مستلزم بازدید زیاد از سایت نفت و گذراندن وقت در دفتر است. از این رو می توان اینطور گفت که رشته مهندسی نفت یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

5 . کارشناسی ارشد امور مالی

این رشته یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای دانشجویانی است که می‌خواهند شغلی قابل احترام در بخش مالی کسب کنند. در بازار کار امروزی، رشته های مالی به سرعت جذب بازار کار می شوند، زیرا دارای مهارت هایی هستند که به راحتی می توان از آنها در زمینه های کاری مختلف استفاده کرد.

همچنین با توجه به نیاز شدید سازمان ها به داشتن نیروهای آگاه و موثر در زمینه بودجه، فرآیندهای حسابداری و سایر موارد مرتبط، امکان رشد شغلی زیادی در این زمینه کاری دیده می شود.

در حال حاضر مشاغل پولساز و پردرآمد این رشته تحصیلی شامل موارد زیر است:

کارشناس بیمه

مدیران مالی اغلب دارای مدارک پیشرفته و تخصصی در اقتصاد، مدیریت بازرگانی یا امور مالی هستند. به طور معمول، افرادی که در این موقعیت قرار دارند، مسئول سلامت مالی کلی یک سازمان هستند.

این افراد گزارش ها و پروژه های مالی ایجاد می کنند، مشاوره فنی در مورد سرمایه گذاری ها ارائه می دهند و استراتژی هایی را برای کمک به سازمان در دستیابی به اهداف مالی بلندمدت خود توسعه می دهند.

مدیران مالی اغلب در سیستم بانکی و شرکت های بیمه کار می کنند و معمولاً با سابقه حسابداری، حسابرس مالی یا تحلیلگر مالی به این شغل دست یافته اند.  از این رو می توان اینطور گفت که رشته مدیریت امور مالی یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

معمولا کارشناسان بیمه از طریق دوره های کارشناسی ارشد در رشته های مالی یا ریاضیات اکچوئری آموزش می بینند و برای این موقعیت شغلی لوکس در بازار کار بین المللی آماده می شوند.

این گروه از افراد مسئول تجزیه و تحلیل هزینه های مالی ریسک و عدم قطعیت از طریق برنامه های نرم افزاری پیچیده و مقایسه آمار و پیش بینی سودآوری هستند. آنها همچنین از این برنامه‌ها برای ارزیابی ریسک رویدادهای احتمالی آینده استفاده می‌کنند و با مشتریان برای توسعه راه‌هایی برای کاهش اثرات منفی مالی چنین ریسک‌هایی همکاری می‌کنند.

مشاور مالی

بسیاری از متقاضیان این موقعیت شغلی در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مالی یا MBA هستند. فارغ‌التحصیلان معمولاً مستقیماً برای مدیریت و نظارت بر امور مالی مشتری، سرمایه‌گذاری، بیمه، وام مسکن، پس‌انداز دانشگاه، برنامه‌ریزی املاک، مالیات، حقوق بازنشستگی و موارد دیگر می‌روند.

6 . کارشناسی ارشد هنر در علوم سیاسی

این رشته تحصیلی فارغ التحصیلان را برای موقعیت شغلی در زمینه های مختلف سیاسی آماده می کند. کارشناسی ارشد هنر به عنوان یک رشته تحصیلی بین رشته ای شناخته می شود و مهارت های کسب شده در آن اغلب با موضوعات تحت پوشش رشته های اقتصاد، حقوق، روانشناسی و جامعه شناسی تلاقی می کند.

در همین حال، تعدادی شغل دیگر در زمینه های مدیریت دولتی، امور عمومی یا ادارات دولت فدرال وجود دارد. وظایفی که بیشتر مربوط به مدرک علوم سیاسی است و نقش یک دانشمند علوم سیاسی را ایفا می کند.

در حال حاضر مشاغل پولساز و پردرآمد این رشته تحصیلی شامل موارد زیر است:

دانشمند سیاسی

آن دسته از افرادی که این موقعیت شغلی را انتخاب می کنند به منشا سیستم های سیاسی کشورها، روشی که آن سیستم ها به مرور زمان توسعه یافتند و چگونه تاکنون به کار خود ادامه داده اند، علاقه مند هستند.

معمولاً بخش عمده ای از شغل دانشمندان سیاسی، تحقیق در رابطه با سیاست های ملی، سیاست های تطبیقی، روابط بین الملل و یا تئوری های سیاسی است.

7 . کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری

مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر، با تمرکز بر مهندسی نرم افزار و توسعه، به توسعه دهندگان نرم افزار مشتاق می آموزد که چگونه نرم افزار پیشرفته و مدرن بسازند که توانایی تأثیرگذاری بر طیف گسترده ای از صنایع را دارد.

بر اساس کاربرد اصول علمی و مهندسی برای ایجاد سیستم‌های نرم‌افزاری جدید، این نوع برنامه‌ها به فارغ‌التحصیلان اجازه می‌دهد تا با مهارت‌ها و دانش مورد نیاز برای پیشرفت وارد این رشته شوند.

در حال حاضر مشاغل پولساز و پردرآمد این رشته تحصیلی شامل موارد زیر است:

توسعه دهنده نرم افزار

بدون شک دارنده مدرک کارشناسی ارشد توسعه نرم افزار بیشترین ثبات را در موقعیت شغلی توسعه نرم افزار دارد. افرادی که در این زمینه کار می کنند برای ایجاد سیستم های فنی برنامه هایی که ما هر روز استفاده می کنیم، از نزدیک با برنامه نویسان کامپیوتر همکاری می کنند.

توسعه دهندگان مسئول تعیین عملکرد اصلی نرم افزار یک محصول هستند، به طوری که به درستی طراحی شده و طبق برنامه عمل کند. به طور معمول، افرادی که در این زمینه کار می کنند، به جای مدیریت شخصی مراحل، به دنبال پیشرفت و تبدیل شدن به مدیر پروژه فناوری اطلاعات و نظارت بر فرآیند توسعه نرم افزار هستند.

8 . کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی

این مدرک برای متخصصان مراقبت های بهداشتی بر روی یک رویکرد تحلیلی و تجاری محور برای مدیریت در صنعت مراقبت های بهداشتی متمرکز است. مدیریت مراقبت های بهداشتی یک رشته تحصیلی محبوب در بین دانشجویان است و بازار کار در حال رشد است.

در حال حاضر مشاغل پولساز و پردرآمد این رشته تحصیلی شامل موارد زیر است:

مدیر سلامت

فارغ التحصیلان این رشته بیش از بعد بالینی مراقبت های بهداشتی، صلاحیت مدیریت وظایف اداری این رشته از جمله مدیریت کارکنان، سازماندهی فرآیندها، نظارت بر بودجه و قرار گرفتن در بالاترین جایگاه تغییر مقررات و روند صنعت را دارند. به طور معمول، مدیران بهداشت و سلامت در محیط های کاری مختلفی از جمله بیمارستان ها، خانه های سالمندان، مطب های خصوصی بهداشت و درمان و غیره کار می کنند.

شما این امکان را دارید تا از ارزیابی آنلاین و مشاوره تخصصی وب سایت مدرسه نگرش استفاده کرده و از این طریق، ایده آل ترین رشته و مقصد تحصیلی را برای خود انتخاب کنید.

بهترین دبیرستان دخترانه در مناطق مختلف تهران

بهترین مدرسه پسرانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب

بهترین مدرسه دبیرستان منطقه یک تهران

بهترین دبستان تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *