گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین رشته های ریاضی چه رشته هایی هستند؟

 

بهترین رشته های ریاضی چه رشته هایی هستند؟

انتخاب رشته و به دنبال آن نگرانی درمورد آینده شغلی ، از جمله دغدغه های دانش آموزان و والدین آن ها می باشد.

تصمیم گیری صحیح و آگاهانه نقش موثری در آینده شما خواهد داشت زیرا بسیاری از دانش آموزان با تصمیمات اشتباه، ناآگاهانه یا از روی اجبار رشته ای را انتخاب کرده اند که به آن علاقه ای نداشته یا درک درستی از توانایی های خود نداشته اند. رشته اشتباهی را انتخاب کرده اند که منجر به افت تحصیلی و افسردگی و بی انگیزگی دانش آموزان می شود.

تمامی داوطلبان و دانش آموزانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند به دنبال پذیرش در پرطرفدارترین رشته ها هستند. بدون شک هر داوطلبی آرزوی قبولی در رشته ای پردرآمد را دارد تا شغلی خوب و مناسب داشته باشد. معمولاً رشته های ریاضی پردرآمد برای داوطلبان رشته ریاضی بسیار مهم است. داوطلبان تمام تلاش خود را می کنند تا در بهترین رشته های ریاضی قبول شوند و شغل مناسبی داشته باشند.

بهترین رشته های ریاضی چه رشته هایی هستند؟ آینده و بازار کار این رشته ها چگونه است؟ این سوالات چزء سوالاتی است که هر دانش آموز در هنگام انتخاب رشته باید به آن توجه کند تا آینده‌ی خوبی برای خودش و دیگران رقم بزند .در این مقاله تا حدی به معرفی این بهترین ها می پردازیم.

اولین شرط موفقیت علاقه و پشتکار است :

درست است که رشته های مهندسی اشباع شده و وضعیت بازار کار رشته ها تا حدودی مبهم است، اما همیشه معتقدیم ورود به بازار کار و کسب درآمد تا حد زیادی به داوطلب بستگی دارد. علاقه، پشتکار، کسب تخصص و مهارت در طول تحصیل می تواند آینده روشنی را برای شما رقم بزند. پس فراموش نکنید که با شناخت توانایی ها و علایق خود می توانید حتی از بدترین شرایط کاری و کم درآمدترین زمینه نیز کسب درآمد کنید. شما دارید.

بازار کار و آینده شغلی بهترین رشته های ریاضی

در سال های گذشته میزان موفقیت در رشته های ریاضی در بین دانش آموزان دبیرستانی بالا بود اما چیزی شبیه به جهش باعث شد متقاضیان رشته های تجربی بیش از همه رشته ها باشند. اما نمی توان گفت که تعداد فارغ التحصیلان رشته ریاضی کم است یا پذیرش دانشگاه ها کم است. اما نکته قابل توجه در این مورد این است که علیرغم تفکر کلی بازار کار، رشته های ریاضی همیشه خوب هستند و خواهند بود.

شاید بپرسید دلیل این ادعا چیست؟ ماهیت رشته به گونه ای است که محیط کار اکثر زیر گروه های آن نیازمند تحلیل، طراحی، خلاقیت و نوآوری است. اگر فردی این ویژگی ها را داشته باشد و بتواند حرف تازه ای برای بازار داشته باشد، بی شک موفق خواهد بود، زیرا شرط حضور و درخشش در موقعیت های شغلی عملی و اجرای درس های آموخته شده است.

علاوه بر این، یک فارغ التحصیل ریاضی نیازی به استخدام در یک موسسه دولتی ندارد. شرکت ها، کارخانه ها و آژانس های خصوصی زیادی وجود دارند که به دنبال افراد مجرب و متخصص هستند.

پرطرفدارترین رشته های ریاضی کدامند؟

برای رسیدن به بهترین رشته های ریاضی در گام اول به بررسی این نکته می پردازیم که رشته ریاضی و فیزیک دارای زیر گروه است و از توانایی های لازم برای موفقیت در این رشته، داشتن قوه‌ی تجزیه و تحلیل و خلاقیت و ابتکار است. پس قبل از انتخاب رشته بررسی کنید که شما دارای این خصوصیات شخصیتی باشید. در ادامه به معرفی این بهترین ها می پردازیم، تا به شما کمک کند انتخاب مناسب تری برای آینده‌ی خود داشته باشید.

مهندسی هوا فضا

از بهترین رشته های ریاضی که محبوبیت زیادی را در بین داوطلبان کنکور دارد مهندسی هوا فضا است. این رشته خود یکی از زیر شاخه های مهندسی مکانیک است. افراد فارغ التحصیل از این رشته، طراحی و ساخت وسایل پرنده مانند هواپیما، هلی کوپتر، موشک و …. را آموزش می بینند. این رشته گرایش های متنوعی دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان آنالیز سازه ها، الکترونیک پرواز، آیرودینامیک و علم مواد را ذکر کرد. افراد موفق در این رشته در زمینه‌ی ریاضی و فیزیک، محاسبات عددی و زبان از توانایی خاصی برخوردار هستند.

مهندسی صنایع

یکی دیگر از بهترین رشته های ریاضی، رشته‌ی مهندسی صنایع است که در واقع تلفیقی از مدیریت و مهندسی است. یک مهندس صنایع باید در بین همه‌ی اجزای مجموعه از جمله افراد شاغل، سرمایه اولیه، درآمدها و…. هماهنگی ایجاد کند و یک نظارت کلی بر این موارد داشته باشد. برای موفق شدن در این رشته نیاز به داشتن روحیه‌ی کارتیمی، قدرت تجزیه و تحلیل کارها و انضباط فردی است. این رشته در دوره‌ی کارشناسی دارای گرایش های برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها، ایمنی صنعتی و تولید صنعتی است.

مهندسی عمران

از بهترین رشته های ریاضی که در بین عموم مردم شناخته شده است، مهندسی عمران است که در دهه های پیش با نام مهندسی راه و ساختمان نامیده می شد. این رشته، گرایش های گوناگونی همچون سازه، ساختمان، آب و فاضلاب، راه، زیبا سازی شهر و … را شامل می شود. افرادی در این رشته موفق هستند که خلاق و صبور باشند و در زمینه‌ی ریاضی و کامپیوتر قوی باشند. فارغ التحصیلان این رشته در طول تحصیل خود، طراحی، ساخت و یا نحوه‌ی بازسازی پل ها، جاده ها، ساختمان و سدها را آموزش می بینند.

مهندسی نفت

یکی از بهترین رشته های ریاضی که چزء پردرآمدترین ها نیز به حساب می آید، مهندسی نفت است. هدف از این رشته آموزش افراد کارآزموده برای کشف، استخراج و توسعه‌ی میادین نفت است. این رشته در دوره کارشناسی، دارای گرایش های اکتشاف، حفاری، مخازن و بهره برداری است. فارغ التحصیلان این رشته شانس بالایی برای استخدام در وزارت نفت یا شرکت های خصوصی مرتبط با این حوزه را دارند.

مهندسی برق

از جمله‌ی بهترین های رشته‌ی ریاضی، می توان به مهندسی برق اشاره کرد. رشته برق در دوره کارشناسی، دارای گرایش‌های الکترونیک ، قدرت و… است .افراد موفق در این رشته توانایی تحلیل و استدلال منطقی و ریاضی بالایی دارند.

مهندسی کامپیوتر

از بهترین رشته های ریاضی، می توان به مهندسی کامپیوتر اشاره کرد. گرایش های این رشته، گوناگون و متنوع هستند و از جمله‌ی آنها می توان به سخت افزار، نرم افزار و IT اشاره کرد. افراد فارغ التحصیل در این رشته قادر به برنامه نوبسی، طراحی وب، طراحی الگوریتم، طراحی سیستم های کامپیوتری و … هستند. در گرایش سخت افزار به نوعی دانش کامپیوتر و الکترونیک در هم آمیخته می شوند. فرد موفق در این رشته کسی است که ذهن خلاقی داشته باشد تا بتواند مسائل گوناگون را موشکافی و حل کند.

مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک نیز یکی دیگر از رشته‌های محبوب دانشگاهی است. این رشته دارای زیر شاخه‌های مکانیک طراحی جامدات، مکانیک حرارت و سیالات و ساخت و تولید می‌باشد. این رشته هم کارهای عملی و هم تئوری را در بردارد یعنی علاوه بر این‌که شما باید هوش و استعداد کافی در زمینه ریاضی و فیزیک داشته باشید، باید از لحاظ علمی و تئوری نیز دارای پایه‌ی علمی قدرتمندی باشید. داشتن قدرت تجسم و خلاقیت از دیگر استعدادهای لازم در این رشته است.

دانشجویان این رشته می توانند در هر کارخانه و شرکتی مشغول به کار با ماشین‌آلات مربوطه شوند، اما باید در نظر داشته باشید که این رشته بیشتر برای افرادی که آمادگی جسمانی و روحی کار در کارخانجات و صنایع را دارند مناسب است.

مهندسی مواد

مهندسی مواد از بهترین رشته های ریاضی در عصر حاضر است که هدف آن کشف روش های جدید بهره برداری، استخراج و استفاده از مواد در صنعت ساخت و ساز و تولید می باشد. این شاخه به دو زیر مجموعه‌ی متالوژی استخراجی و صنعتی تقسیم می‌شود. از بین توانایی های لازم برای این رشته باید گفت شیمی و فیزیک دراولویت قرار دارند و بعد از آن، دروس ریاضی و زبان خارجی مهم می باشند.

دانشجویان این رشته به دلیل نو ظهور بودنش نیاز شدیدی به زبان خارجه برای آشنایی با مطالب آن دارند. یک دانشجوی مهندسی مواد علاوه بر توانایی جسمانی مناسب باید از ذهنی خلاق و مبتکر برای کشف و ترکیب مواد برخوردار باشد.

بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها

زمانی‌ که در مورد بهترین رشته ریاضی برای خانم ها صحبت می‌کنیم باید رشته مهندسی کامپیوتر را در صدر جدول قرار دهیم. این رشته در میان رشته‌های مهندسی محبوب‌ترین رشته ریاضی برای خانم ها محسوب می‌شود و داوطلبان زیادی به سراغ این رشته می‌روند. شیمی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ریاضی برای خانم‌ها محسوب می‌شود که از درآمد خوبی هم برخوردار است.

این رشته در زیرگروه 2 ریاضی قرار دارد و با طراحی و ساخت فرآیندهای شیمیایی سر و کار دارد. رشته مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی تا 2 سال اول دارای هیچ گرایشی نیست و داوطلبان می‌توانند پس از 2 سال یکی از گرایش‌های مورد نظر را انتخاب کنند. یکی از بهترین رشته های ریاضی دیگر برای خانم ها هم رشته مهندسی معماری است. این رشته به ذوق هنری و خلاقیت بالایی احتیاج دارد.

در پایان

لازم به ذکر است که اکثر رشته های مهندسی نیاز به کار گروهی و قدرت بیان قوی دارند، یعنی علاوه بر دانش خود در ریاضیات، باید توانایی هایی مانند مدیریت زمان، توانایی کار تیمی، توانایی فیزیکی حضور در محل پروژه، توانایی با نرم افزار و قدرت کامپیوتری کار کنید و بیان قوی و تجسم و خلاقیت را در خود تقویت کنید و بهترین رشته را انتخاب کنید و با بینشی عمیق نسبت به استعدادها، هوش و مهارت های خود وارد بازار کار شوید.

برای مشاوره و ثبت نام به سایت مدرسه نگرش به آدرس negareshschools.ir مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب