گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین مدارس ابتدایی دخترانه نگرش در تهران

بهترین مدارس ابتدایی دخترانه نگرش در تهران

بهترین مدارس ابتدایی دخترانه نگرش در تهران

چرا دبستان دخترانه نگرش را به عنوان یکی از بهترین مدارس ابتدایی تهران می‌شناسند؟

دوره ابتدائی به لحاظ رشد، تربیت و تکوین شخصیت کودکان دوره بسیار مهمی است تا جایی که این دوره را دوره‌ی پرورش خلاقیت و بروز استعدادهای عمومی هم گفته‌اند. در طول تاریخ این سطح از آموزش را به نام‌های تعلیمات ابتدائی، تعلیمات اجباری، آموزش همگانی و آموزش عمومی هم نام‌گذاری کرده‌اند.

مدارس ابتدایی چگونه پای خود را به ایران باز کردند؟

پیش از تشکیل دبستان‌ها به سبک جدید، در کشور عزیز ما، فرایند آموزش در خانه‌ها، مساجد و به‌ویژه مکتب‌خانه‌ها انجام می‌گرفته‌است.

ایده اولیه تأسیس مدارس در ایران، با تأسیس وزارت علوم در سال ۱۲۷۲ به تدریج رواج یافت. طبق قانون اساسی معارف، مصوب ۱۲۹۰ شمسی سن ورود به مدارس و مکاتب ابتدائی، هفت سال تعیین و تعلیمات ابتدائی برای همه‌ی ایرانیان اجباری شد. به موجب این قانون، برنامه‌ی مدارس و مکاتب از طرف وزارت معارف معین می‌شد.

در سال ۱۳۰۲ ش وزارت معارف، تصمیم به اصلاح مکاتب گرفت و به موجب آئین‌نامه‌ای که در ۲۷ بهمن ۱۳۰۳ به تصویب شورای عالی معارف رسید، تأسیس مکاتب جدید منوط به اجازه‌ی وزارت معارف گردید و باید برنامه‌ی مصوب این وزارت خانه در مکاتب تدریس می‌شد.

امروزه، با اطمینان می‌توان گفت که دوران تحصیلی ابتدایی، از حساس‌ترین دوران تعلیم و تربیت کودک است. این دوره، زیربنای پرورش و شکوفایی شخصیت بر اساس فطرت الهی و پایه و اساس آموزش بسیاری از مهارت‌های فردی و اجتماعی در سال‌های بالاتر می‌باشد. چه بسا پس از گذشت این برهه زمانی، تثبیت و اصلاح این موارد در سنین بالاتر، بدون ایجاد پیش زمینه و زیرساخت‌های کودکی، به سختی امکان‌پذیر خواهد بود.

بهترین دبستان دخترانه تهران منطقه 1، چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • در این مدارس، نگرش موفق، تاکید مناسب و مشخص بر موفقیت درسی دانش آموزان است و تا امکانات آموزشی لازم و افراد آگاه، علاقمند و صمیمی به عهده‌دار تعلیم و تدریس در آن مدرسه نباشند امکان برخورداری و توفیق دانش آموزان ناچیز است.
  • در یک مدرسه موفق از دانش آموزان انتظار می‌رود که در زمینه کار و رفتار خود مسوول باشد و مدیر یا ناظم مدرسه خطای دانش آموزی را به حساب دیگر دانش آموزان منظور نکند.
  • در یک مدرسه موفق معلمان در محیط آموزشی باید خود الگوهای خوبی از اخلاق، رفتار، صداقت و دیگر صفات مطلوب آموزشی باشند.
  • در یک مدرسه موفق باید روابط و اوقات معلم با دانش آموز چنان تنظیم شود که امکان پاسخگویی به مشکلات شخصی دانش آموز را داشته باشد.
  • آموزگاران موفق یک مدرسه آنهایی هستند که با داشتن رفتار مثبت یعنی رابطه ای صمیمی و مطلوب با دانش آموز مورد علاقه وی قرار گیرند چون معلمانی که روش های توأم با ترس و تهدید، استهزا، انکار، یأس و نومیدی را به کار می برند به احتمال زیاد در مورد شاگردان شان ناموفق تر از گروهی هستند که از این روش ها پرهیز می کنند.
  • در یک مدرسه موفق این واقعیت باید پذیرفته شده باشد که دانش آموزان متفاوت، توانایی‌های متفاوتی دارند. بنابراین کودک به دلیل آنچه به درستی انجام داده مورد تشویق قرار می‌گیرد ولی به علت اینکه دیگران کاری را بهتر از او انجام داده‌اند تنبیه نمی‌شود و یا مورد مقایسه قرار نمی‌گیرد.

معرفی بهترین دبستان دخترانه فرمانیه، دبستان دخترانه نگرش

این مدرسه یکی از بهترین مدرسه‌های منطقه فرمانیه تهران می‌باشد که از امکانات این مدرسه می‌توان به آموزش رقص باله، یوگا، زومبا، موسیقی، هنرهای نمایشی، سفالگری، نجاری، کامپیوتر، مهارت های زندگی، کلینیک سلامت بدن و سلامت روان، آموزش تمام دروس به زبان‌های انگلیسی و فرانسه، پژوهشکده، فوق برنامه‌های جذاب ،خانه امن حیوانات، خانه سبز گیاهان، آزمایشگاه، کتابخانه مجهز، خلاقیت‌کده و فعالیت‌های بین‌المللی و … اشاره کرد.

فعالیت های بین المللی دبستان دخترانه نگرش

فعالیت های بین المللی دبستان نگرش در زمینه هنر، داستان نویسی، فعالیت های بشردوستانه ،فعالیت های محیط زیستی،آزمون های استاندارد بین المللی زبان، آزمون های استاندارد بین المللی بین المللی ریاضی و … است و فعالیت در این گونه بخش هاست و از بهترین ویژگی های این مدرسه است که جزو دبستان های منطقه ولنجک تهران می باشد.

بهترین مدارس ابتدایی دخترانه نگرش در تهران

از عوامل موفقیت دانش آموزان دبستان نگرش

از بين عوامل محيطي سازنده فضاي آموزشي : کيفيت نور، آسايش صوتي، تجهيزات آموزشي، نو بودن کلاس ها، تنوع در فرم و مبلمان انعطاف پذير، با عملکرد تحصيلي کودکان ارتباط مثبت و معني دار وجود که در دبستان این نگرش این عوامل به صورت اصولی رعایت شده است.

مجموعه اين عوامل در کنار يکديگر شرايطي را فراهم مي کنند تا دانش آموز بتواند راحت تر بر روي مطالب درسي تمرکز کند، از طرفي شرايط بهتري براي معلم به وجود مي آورد تا او نيز بتواند مطالب درسي را بهتر به دانش آموزان انتقال دهد؛ از اين طريق باعث تسهيل يادگيري براي دانش آموزان مي شود. حیاط مدرسه نگرش یک حیاط کاملا ایمن دارای طبیعت عالی و نیز امکانات بازی مشابه با یک پارک مجهز است.

تاثیر آموزش کار با رایانه در موفقیت دانش آموزان دبستان نگرش

در نظام آموزشي نوين تدريس کاربرد تکنولوژي آموزشي انکارناپذير است و نمي توان نقش بسزاي آن را در امر ياددهي ،يادگيري ناديده گرفت. محتواي الکترونيکي از جمله امکانات تکنولوژي آموزشي است و به عنوان رسانه در کلاس درس مورد استفاده قرار مي گيرد. هرچه کاربرد رايانه در امر ياددهي_يادگيري در کلاس درس و محيط خارج از کلاس رايج تر شود انتخاب و استفاده از محتواي الکترونيکي در تدريس و آموزش اهميت بيشتري پيدا مي کند.

به دليل اينکه روش هاي نوين تدريس با هدف تسهيل، تسريع و تثبيت يادگيري انجام مي گيرند بهتر است که در اجراي اين روش ها از تکنولوژي روز استفاده شود. يادگيري با استفاده از رايانه انگيزه ي دانش آموزان براي مشارکت در تدريس را افزايش مي دهد و اين موضوع سبب اثربخش شدن تدريس خواهد شد و مشارکت فعال دانش آموز مستلزم تسهيل يادگيري توسط معلم مي شود که اين فرايند با استفاده از محتواي الکترونيکي به صورت قابل توجهي امکان پذير است.

با درگير شدن دانش آموزان درفرايند ياددهي_يادگيري و فعال شدن آنها و همچنين درگير شدن کانال هاي يادگيري به کمک محتواي الکترونيک يادگيري ساده تر و مفهوم درس قابل فهم مي شود و دانش آموزان از درس خسته نمي شوند و جذابيت کلاس براي آن ها موثر واقع مي شود همين موضوع سبب سرعت بخشيدن به يادگيري نيز مي شود و معلم مي تواند در مدت زمان مناسب يادگيري دانش آموزان خود را تسريع و تثبيت کند که این امر به صورت اصولی و مطابق با روش های جهانی در دبستان نگرش رعایت شده است.

عوامل موفقیت دانش آموزان ۴ تا ۶ سال پیش دبستان نگرش

به منظور رشد توانايي هاي ادراکي – حرکتي کودکان، تجارب اوليه از اهميت ويژاي برخوردار است. گرچه توانايي هاي ادراکي – حرکتي با نسبت ها متفاوتي زاييده وراثت و محيط است و ليکن يکي از عوامل محيطي بسيار مهم در رشد اين توانايي ها، چگونگي طي شدن سال هاي اوليه و حساس زندگي کودک مي باشد. بنابراين پرورش حرکت در دوران اوليه و پيش از دبستان به وسيله آموزش هاي منظم، پيوسته و کيفي و از همه مهمتر تمرين هاي تحت نظارت مي تواند در دستيابي کودکان به سلامت جسمي و حرکتي در دوره دبستان و بالاتر، بسيار با اهميت تلقي مي گردد.

انجام فعالیت های بدنی در دبستان نگرش نظیر آموزش رقص باله و یوگا و زومبا موجب افزايش عملکرد ادراکي – حرکتي کودکان چهار تا شش سال و عوامل زيرساختي آن يعني تعادل، هماهنگي عضلاني، قدرت، دقت و سرعت حرکت انگشتان گرديده و نيز اثرات يکساني را در اين سن بر روي عملکرد ادراکي – حرکتي دانش آموزان دبستان منطقه فرمانیه میگذارد

نتیجه گیری

در نتیجه می‌توان گفت از آنجایی که انسان بیشتر در سال‌های اولیه زندگی خود مهم‌ترین و شاید موثرترین امور را در زمینه‌های مختلف فرا می‌گیرد و در این دوره رشد عقلی وی شکل خواهد گرفت در نتیجه دوره ابتدایی اهمیت زیادی در روند آموزشی دانش آموز در سایر مقاطع دیگر خواهد داشت.

یک مدرسه عالی باید ویژگی‌هایی داشته باشد که مشوق دانش آموزان به گرایشات مورد علاقه آنها در آینده شود؛ در چنین مدسه‌ای باید تا حد ممکن محیط آموزشی مناسب، نیروی انسانی متعهد و علاقه‌مند که به عنوان الگوی دانش‌آموزان واقع گردند و دانش‌آموزان به آنها دسترسی داشته باشند به کار گرفته شود. در واقع هدف اصلی همه این مشخصات مدارس مذکور، تاکید بر موفقیت دانش آموزان است.

در مدارس عالی تشویق فردی که خوب عمل کرده است رخ می‌دهد و هرگز دانش آموزان به دلیل اینکه شخصی از آنها بهتر عمل کرده تنبیه نمی‌شوند و هدف پذیرش تفاوت‌های فردی دانش آموزان در زمینه‌های گوناگون و یاد گیری می‌باشد.

برجسته‌ترین اقدامی که یک مدرسه خوب می‌تواند انجام دهد یاد دادن نظم و انضباط و مسئولیت‌پذیری‌ست.

در مدارس عالی باید سعی می‌شود در کنار تحصیل، شرایط سرگرمی دانش آموزان مثل فعالیت‌های ورزشی و زمینه برای بروز مهارت‌هایی همچون داستان نویسی، فعالیت‌های هنری نمایشی، تجسمی و غیره مهیا شود؛ همچنین اقداماتی برای تقویت فکری دانش آموزان مثل آموزش زبان‌های خارجی از قبیل انگلیسی و فرانسه، کار با کامپیوتر و غیره انجام شود تا دانش آموزان با توانایی‌ها و خلاقیت‌های بیشتر وارد جامعه گردند. همانطور که پیش‌تر مطرح شد،

موارد عنوان شده همگی در مدارس خلاق و نوآور نگرش و به خصوص در دبستان دخترانه نگرش لحاظ شده، آمادگی خدمت‌رسانی به نوگلان عزیز کشورمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *