گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین مدارس تهران

بهترین مدرسه دبیرستان پسرانه تهران منطقه 1

بهترین مدارس تهران در مقاطع مختلف تحصیلی چه مدرسه‌های هستند؟ این مدارس چه خصوصیات و امکاناتی دارند؟ و چطور می‌تونم فرزندم را در این مدارس ثبت نام کنم؟ و…. سؤال که ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشد.

مهمترین نگرانی هر پدر و مادری این است که فرزندش را در بهترین مدرسه ثبت نام کند. دلیل این امر هم این است که دانش‌آموزان ساعت‌های زیادی از وقت‌شان را در این محیط می‌گذرانند. رفتار اجتماعی و کنش هم کلاسی‌ها، معلمان و کادر آموزشی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر فرزندان می‌گذارد. و این تأثیر در دوران ابتدایی که فرزندتان برای اولین بار با محیط آموزشی آشنا می‌شود بسیار بیشتر است. پس محیط مدرسه باید به شکلی باشد که دانش‌آموزان احساس امنیت و شادی داشته باشند و علاقه به آموزش در آن‌ها تقویت شود. در این مقاله قصد داریم خصوصیات بهترین مدرسه را برای والدین گرامی شرح دهیم. و به معرفی بهترین مدارس در تهران بپردازیم.

خصوصیات بهترین مدارس تهران

سؤالی که ذهن بسیاری از والدین را درگیر خود می‌کند این است که از کجا بفهمیم که یک مدرسه خوب است؟ . و فرزندمان بتواند بدون هیچ دغدغه‌ای در آن جا تحصیل کند.

دارا بودن کادر مدیریتی قوی

یکی از خصوصیات بهترین مدارس لاکچری تهران وجود کادر مدیریتی قوی و با تجربه است. وجود مدیران و معاونان با سابقه کاری مفید و آشنا با مفاهیم و اصول درست تعلیم و تربیت می‌تواند بر رشد و ارتقا دانش‌آموزان بسیار تأثیر‌گذار باشد. همچنین وجود چنین افرادی سبب می‌شود که روال انجام کار‌ها دارای نظم و ترتیب باشد. والدین با آسودگی خاطر فرزندانشان را به مدارس بفرستند. و همکاری خوبی بین کادر مدرسه و دانش‌آموزان و اولیا گرامی به وجود می‌آید.

وجود معلم خوب و با سابقه

معلمان با تجربه، متخصص و دلسوز مهمترین دلیل برای انتخاب یک مدرسه است. بیشترین وقتی که دانش‌آموز در مدرسه سپری می‌کند با معلم است. و معلم دلسوز و آشنا به روانشناسی تربیتی کمک زیادی به فرزندتان می‌کند تا در مسیر تحصیلی خود موفقیت‌های زیادی کسب کند. بعضی از والدین تا از سابقه‌ی معلم و نظرات والدین سال‌های قبل اطمینان حاصل نکنند، حاضر نمی‌شوند فرزندشان را ثبت‌نام کنند. وجود مشاوران تحصیلی به عنوان یکی از ارکان اساسی یک مدرسه خوب به دانش‌آموزان انگیزه می‌دهند. و شوق یادگیری و تلاش برای رسیدن به موفقیت را در آن‌ها تقویت می‌کنند.

بهترین مدارس تهران نگرش
بهترین مدارس تهران معلمان با سابقه نگرش

امکانات آموزشی، فرهنگی، ورزشی

از دیگر خصوصیات بهترین مدارس تهران می‌توان به وجود امکانات آموزشی، ورزشی و محیط مدرسه اشاره کرد. کلاس‌های مدارس باید متناسب با تعداد دانش‌آموزان باشد و از نور و طراحی خوبی برخوردار باشد. دارا بودن تهویه مناسب کلاس‌ها و داشتن وسایل گرمایی و برودتی استاندارد، وجود آزمایشگاه‌ها، وسایل ورزشی و دیگر امکانات بر ارتقا و پیشرفت دانش‌آموزان مؤثر است.

بهترین مدارس تهران نگرش منطقه 1
بهترین مدارس تهران منطقه 1 نگرش

فاصله‌ی مدرسه تا خانه

یکی دیگر از نگرانی‌های والدین نزدیک بودن مدرسه به خانه است. خصوصاً اگر فرزند در مقطع ابتدایی باشد زیرا مسیر طولانی وقت و هزینه گزافی را برای والدین به ارمغان می‌آورد و موجب خستگی دانش‌آموز نیز می‌شود. پس بهترین مدرسه‌های تهران باید بتوانند سرویس ایاب ذهاب مطمئن و مناسبی را فراهم کنند.

بهترین مدارس تهران منطقه 1
بهترین مدارس تهران نگرش منطقه 1

برنامه و سیستم آموزشی

  • فوق برنامه‌ها
  • پایبند بودن مدرسه به برنامه‌های اعلام شده
  • وجود اردو‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی
  • موضوعات مالی مثل هزینه‌های رسمی و شهریه‌ها
  • عدم دریافت هزینه‌های غیر رسمی
  • تعداد افراد قبولی در دانشگاه‌های دولتی یا مدارس خاص

انواع مدارس

در سیستم آموزشی ایران دسته‌بندی‌های گوناگونی از مدرسه‌ها وجود دارد. شاید باورتان نشود اما حدود چهل دسته‌بندی وجود دارد. از شناخته شده‌ترین این دسته‌بندی‌ها می‌توان به مدارس دولتی، مدارس غیر انتفاعی، مدارس هیأت امنایی، مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، مدارس شاهد، مدارس شبانه، مؤسسات تربیت معلم، و غیره اشاره کرد. حال به نظر شما این مدارس چه تفاوتی با هم دارند؟

مدارس دولتی همان گونه که از نامشان پیدا است با هزینه دولتی اداره می‌شوند وبیشترین تعداد را در بین دیگر دسته‌بندی‌ها دارند. و بصورت یک نوبته و دو نوبته در مناطق شلوغ و محروم به امر آموزش می‌پردازند.

مدارس غیر انتفاعی ، مدارس غیردولتی هستند که در قبال آموزش هزینه‌ای را از والدین دریافت می‌کنند. اغلب کادر این مدارس دارای مدارک فوق لیسانس یا دکتری هستند. البته همه مدارس غیردولتی عالی نیستند و برای انتخاب باید تحقیق حتماً صورت گیرد.

مدارس هیأت امنایی همانند مدرسه دولتی هستند با این تفاوت که کلیه هزینه‌های اداره آن با پرداخت‌های والدین انجام می‌شود. این مدارس دارای امکانات رفاهی و آموزشی مناسبی هستند. در این مدارس یک هیئت وظیفه مدیریت مدرسه را بر عهده می‌گیرند ویک رئیس انتخابی در بین خودشان را دارند.

مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از پایه‌های هفتم و دهم ثبت نام دارند که برای ورود به این مدارس باید از سد آزمون ورودی عبور کنید.

حال انتخاب هر یک از این مدارس به شرایط و امکانات شما والدین و فرزندان عزیزتان بستگی دارد. شما باید کارکرد هرکدام از این مدارس رابدانید و با آگاهی کامل بهترین مدرسه متناسب فرزندتان را انتخاب کنید.

بهترین مدارس تهران دخترانه نگرش
بهترین مدارس تهران منطقه 1نگرش دخترانه

بهترین مدارس لاکچری تهران

مدارس غیر انتفاعی که به سه دسته درجه یک و دو و سه تقسیم می‌شوند. مدارس درجه یک اغلب مدارس چند زبانه هستند ودارای کادر متخصص هستند که آموزش‌های موسیقی، آموزش زبان، ورزش، وجود اردو‌های داخلی و خارجی، و آموزش کامپیوتر را دارند. مدارس غیر انتفاعی درجه دو که به نسبت هزینه کمتری را دارند و آموزش‌های زبان، شنا، چرتکه، روباتیک و…. ارائه می‌شود. مدارس غیر انتفاعی درجه سوم که در سطح مدارس دولتی تدریس می‌کنند. وجود لیست بهترین مدارس تهران کمک می‌کند تا شما والد گرامی با آسودگی خاطر بهترین مدرسه‌های تهران را انتخاب کنید.

مدرسه دولتی یا غیر دولتی؟

انتخاب هر کدام از این مدارس مزایا و معایبی دارد. تدریس در مدارس دولتی هزینه‌های کمتری برای اولیا دارد اما در مقابل انتخاب بهترین مدرسه غیر انتفاعی در تهران یا هر جای نزدیک محل سکونتان با وجود امکانات بسیار زیاد و متنوع مدرسه می‌تواند سبب رشد و شکوفایی استعداد فرزندتان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *