گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین دبیرستان مدرسه تهران

بهترین مدرسه دبیرستان تهران

آیا با بهترین دبیرستان تهران آشنایی دارید؟ چطور بهترین دبیرستان دخترانه تهران یا بهترین دبیرستان پسرانه تهران را انتخاب کنیم؟

احتمالا شما هم دفعات زیادی دنبال یک مدرسه متوسطه اول مناسب و ایده آل برای دانش آموز خودتان بوده اید.انتخاب کردن همیشه برای ما آدم‌ها مهم و اساسی است. ما همیشه در حال انتخاب هستیم، گاهی اوقات انتخاب‌ها هزینه زیادی دارند و اگر اشتباه باشند متحمل ضرر زیادی می شویم و دیگر قابل جبران نیست. با کمی مطالعه بیشتر درباره ویژگی‌های بهترین مدارس تهران می‌توانیم یک سال تحصیلی را در محیطی مناسب و با امکانات آموزشی مناسب برای فرزندمان رقم بزنیم.در این مقاله قصد داریم تا شما را با ملاک های انتخاب بهترین دبیرستان در شهر تهران آشنا کنیم.همچنین یک پیشنهاد خاص نیز برای شما داریم، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

بهترین دبیرستان

توجه به نیاز ها و علایق فرزندتان

مهم‌ترین معیار برای انتخاب بهترین دبیرستان دخترانه یا پسرانه توجه به نیاز ها و علایق فرزندتان است. در بهترین مدارس زمان هدایت تحصیلی و یا انتخاب رشته کنکور، به خواسته ها و استعدادهای هر دانش آموزان اهمیت می دهند. و بر اساس آن به سمت رشته مورد نظر هدایت می شود

وجود مشاوران متخصص

دانش‌آموزان در بهترین دبیرستان راحت تر می توانند دوران پرتنش نوجوانی را پشت سر بگذارند می‌شوند. فرزندان برای عبور از این دوره به کمک خانواده و همین‌طور مشاوران کارآزموده نیاز دارند.بهتر است این مشاوران با علم روانشناسی آشنایی قابل قبولی داشته باشند تا تاثیر بیشتری در بهبود وضعیت دانش آموزان مدرسه داشته باشند. همچنین مشاور تحصیلی باتجربه به دانش اموزان کمک می‌کند برنامه ریزی درسی بهتری داشته باشند. علاوه برآن مشاوران متخصص بهترین روش‌های مطالعاتی، تکنیک‌های تست زنی، مدیریت آزمون و… را به دانش آموزان و داوطلبان کنکور آموزش می‌دهد

استفاده از کادر متخصص و متعهد در مدرسه

در کنار نقش مهم اساتید در بهترین دبیرستان ، نباید از نقش سایر افراد حاضر در مدرسه مانند مدیر، معاون، مشاوران تحصیلی و… غافل شد. شرط موفقیت هر تشکلی وجود یک مدیر منظم و است. مدیر و ناظم باید رابطه‌ی سالم و صمیمانه‌ای با بچه‌ها برقرار کنند. همچنین نحوه‌ی برخورد با دانش‌آموزان را به‌درستی بدانند و فعالیت‌هایی درجهت تقویت اعتماد به‌نفس بچه‌ها انجام دهند.کادر اداری مدرسه باید بتوانند ارتباط خوب و هدف‌داری با اولیای دانش‌آموزان برقرار کنند. و فقط به آموزش مطالب درسی اکتفا نمی‌کنند و برنامه‌هایی برای شکوفا کردن استعدادهای بچه‌ها در زمینه‌های مختلف دارد.

فضای استاندارد

بهترین دبیرستان باید جای کافی برای آموزش و فعالیت‌های دانش‌آموزان داشته باشد. همچنین محیط کلاس ،کتابخانه، حیاط و ….. باید متناسب با تعداد افراد باشد و استاندارد باشد

قضای آموزشی مناسب

شهریه‌ی معقول

بدون شک قیمت شهریه ها در همه مدارس غیر دولتی براساس خصوصیات و امکاناتی که ارائه می‌کنند، متفاوت است. شهریه‌ی بهترین دبیرستان باید باتوجه به امکاناتی که دارد معقول و منطقی باشد.وتوان پرداخت شهریه‌ را داشته باشید.

معلم‌های ممتاز

بهترین دبیرستان دارای معلمان مجرب و ممتاز است که علاوه بر دانش و تجربه کافی دارای مهارت های روان شناختی هستند. این معلمان به خوبی می توانند با دانش آموزان ارتباط درست و صمیمانه برقرار کنند.
بچه‌های دوره متوسطه‌ی اول در سن حساسی قرار دارند و باید بتوانند دور از استرس مشکلات و مسائل شخصی‌شان را با معلم درمیان بگذارند؛ بدون این‌که مورد قضاوت، تهدید یا تمسخر قرار بگیرند.

بنابراین دنبال مدرسه‌ای باشید که معلم‌هایش از نظر اخلاقی و رفتاری ممتاز باشند و علاوه‌بر تدریس درست، برای ارتباط صمیمانه با بچه‌ها تلاش کنند و وقت بگذارند.

وجود ابزارهای کمک آموزشی

وجود ابزارهای اینترنتی و فناورانه یکی از ملزومات برای آموزش دانش آموزان است. امکانات کاربردی و آزمایشگاه های مجهز کمکی برای درک بیشتر مطالب و کسب مهارت است.

وجود کلاس های کنکوری

بهترین دبیرستان باید دارای کلاس های آمادگی برای کنکور باشد. تا فرزند شما بدون اتلاف وقت و پرداخت هزینه های اضافی بتواند این مهارت ها را کسب کند. عدم وجود چنین کلاس های سبب می شود که دانش آموز به آموزشگاه های کنکور برود. و همین سبب خستگی و تداخل ساعت های آموزشگاه و مدرسه و سردرگمی فرزندتان می شود.

فعالیت های فوق برنامه دربهترین دبیرستان ها

یکی دیگر از ویژگی های بهترین دبیرستان، برخورداری از فعالیت های فوق برنامه جهت رشد دانش آموزان در امور ورزشی، هنری و توانایی های مهمی نظیر یادگیری زبان انگلیسی است. نبود فعالیت های هنری، دانش آموزان را خسته می‌کند و سبب کاهش انرژی و تمرکز فرزندتان می شود.

فعالیت های فوق برنامه ای

فاصله مناسب تا منزل

بهترین دبیرستان از نظر بعضی از والدین به نزدیک بودن مدرسه و محل سکونت است. اما امروزه اکثر مدارس از سرویس های قابل اطمینان برای رفت‌وآمد دانش‌آموزان کمک می‌گیرند و به این ترتیب زحمت والدین را کم می‌کنند.

درخشش مدرسه در آزمون‌های بزرگ

بهترین دبیرستان تهران و سایر شهرها باید دارای کارنامه‌ و آمار قابل توجهی از دانش آموزان موفق باشد. حضور پررنگ دانش‌آموزان در المپیادهای علمی و آزمون های سراسری گواه این دلیل بهتر شدن است.

غافل نشدن از دانش آموزان پایه های دیگر

به خاطر قبولی در کنکور سراسری بیشتر مدارس تمرکز خودشان را روی پایه دوازدهم می گذارند. اما بهترین دبیرستان به سایر پایه ها نیز اهمیت می دهد و از آن ها غافل نمی شود. زیرا این بی توجهی سبب بی‌انگیزگی آنها نسبت به آموزش و مدرسه شود.

وجود فعالیت‌های تفریحی و تیمی

بهترین دبیرستان تهران به فعالیت‌های گروهی مثل تئاتر، سرود، بازی گروهی، تهیه‌ی روزنامه دیواری و… هم اهمیت می دهد. و تنها به مسائل تئوری بسنده نمی کند وجود چنین برنامه های به رشد مهارت‌های ارتباطی و پرورش استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان کمک می‌کند.

انجام فعالیت تیمی

امکانات ورزشی

بهترین دبیرستان باید به تحرک و ورزش در کنار مباحث علمی اهمیت دهد. زیرا دانش آموزان ساعت های طولانی در مدرسه حضور دارند. امکان تفریح و ورزش در مدرسه حتما به افزایش راندمان تحصیلی فرزندتان کمک می کند.

نکته پایانی

در این مقاله تلاش شد تا شما را با معیارهای بهترین دبیرستان آشنا کنیم. زیرا همان گونه که می دانید محیطی پویا سبب تربیت دانش‌آموزانی متعهد می شود. مجموعه مدارس نگرش تهران در منطقه 1 تهران با وجود اساتید کاربلد، کارگاه های مشاوره، آزمون های استاندارد تلاش دارد تا زمینه موفقیت فرزندتان در کنکور را هموار سازد. این مجموعه در مقطع دبیرستان دوره اول پسرانه و دوره دوم پسرانه و دخترانه پذیرایی فرزندان عزیزمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب