گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب

امروزه که تعداد مدارس غیرانتفاعی شهر تهران رو به افزایش است، یکی از چالش های اساسی اولیا و دانش آموزان انتخاب یک مدرسه خوب و ایده آل است. برای ثبت نام فرزندتان در بهترین مدرسه دخترانه در تهران باید معیارهایی را مدنظر داشته باشیم.

با انجام تحقیقات و جست و جو، می توانید بدانید که به دنبال چه چیزی هستید، معیارهایی را ایجاد کنید و مطمئن شوید که مدرسه خوبی برای فرزند خود انتخاب کرده اید. در ادامه به بررسی برخی از این توابع وپارامترها می پردازیم.

انواع مدارس و مراکز آموزشی موجود در کشور:

  • مدارس دولتی

قطعا همه مدارس دولتی یکسان عمل نمی کنند و نظرات مدیران و مسئولان مدارس بسیار تاثیرگذار است. تنها ملاک انتخاب دانش آموز در این مدارس، محل سکونت خانواده یا محل کار مادر در محدوده قانونی مدرسه است. شکی نیست که حضور در این مدارس به این معناست که خانواده در دروس درسی و فوق برنامه برای فرزندان خود برنامه های تکمیلی در نظر بگیرند. شاید حضور یک کودک در مدرسه دولتی با همه افراد متنوع یک شهر خالی از لطف نباشد، اما برای جلوگیری از افت تحصیلی به دلیل شرایط بلوغ، لازم و ضروری است که در مورد مسائل اخلاقی دانش آموزان قبل از انتخاب مدرسه بسیار پرسیده شود.

  • مدارس غیرانتفاعی (غیر دولتی)

مدارس غیر انتفاعی یکی از پرطرفدارها بین انواع مدارس در کشور است، این مدارس چند دسته هستند:

  1. مدارسی که در سطح مدارس دولتی تدریس می‌کنند؛
  2. مدارس دو زبانه؛
  3. مدارس چند زبانه؛ (که خود را بین المللی نیز می‌نامند.)

این مدرسه غیردولتی به خاطر برنامه های عالی و کادر آموزشی با تجربه اش شناخته شده است. در واقع آنچه باعث ایجاد هزینه اضافی نسبت به مدارس دولتی می شود، ارائه خدمات ارزش افزوده و انتخاب کادر اجرایی و آموزشی مجرب است. ضمناً تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی معمولاً کمتر از مدارس دولتی است و نسبت معلمان به دانش آموزان و توجه مدرسه به شرایط آموزشی و فرهنگی دانش آموزان مدارس غیردولتی بیشتر است.

  • مدارس هیئت امنایی

این مدارس چیزی بین مدارس نمونه دولتی و مدارس دولتی هستند و ممکن است عملکرد آنها در هر شهر متفاوت باشد. این مدارس عمدتاً مراکز وقفی یا خیریه هستند که گروهی به عنوان هیئت امنایی بر اداره آن نظارت دارند و حتی در تعیین مدیریت این مدارس نظر دارند. با توجه به خدماتی که ارائه می شود در بیشتر موارد هزینه ناچیزی را از والدین طلب می کنند. فضا و امکانات این مدارس نسبتاً بهتر از مدارس همسطح است و در برخی موارد می توانند مانند مدارس نمونه دولتی عمل کنند.

  • مدارس تطبیقی

ایرانیانی که مدتی در خارج از کشور زندگی کرده اند اما اکنون به ایران آمده اند فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کرده اند. این دانش آموزان ممکن است با زبان مادری یا زبان فارسی مشکل داشته باشند. وظیفه مدارس تطبیقی ​​هماهنگی بخش آموزش ایران با کشورهای خارجی است. گاهی دانشجویان به طور موقت آنجا هستند و دوباره به خارج از کشور می روند.

این مدارس برنامه درسی را سطح می کنند، مثلاً در برخی کشورها ضرب و تقسیم در کلاس چهارم تدریس می شود، اما در ایران در کلاس سوم، مدارس مقایسه ای این ناهماهنگی های درسی را تعدیل می کنند. همچنین معلمان خوب و با تجربه در این مدارس تدریس می کنند.

  • مدارس اقلیت های مذهبی

مدارس اقلیت های دینی اغلب دولتی هستند و علاوه بر برنامه درسی مصوب وزارت آموزش و پرورش، کتب دینی و هدایای آسمانی آنها مربوط به دین و مذهب خودشان است، در برخی از مدارس مانند مدارس ارمنی، ادبیات ارمنی همچنین بخشی از کتاب های درسی است .

  • مدارس شاهد

این مدارس مختص خانواده های شهید و ایثارگر است اما سایر اقشار جامعه نیز می توانند وارد این مدارس شوند. برخی مدارس دارای آزمون ورودی هستند. کادر آموزشی این مدارس با دقت انتخاب شده و نسبت به خروجی کار و تعداد دانش آموزان موفق حساس هستند.

  • مدارس قرآنی

بعضی خانواده‌ها که دوست دارند فرزندشان از نظر دانش دینی قوی باشد و در مدرسه کل قرآن را حفظ کند، فرزندان خود را به این مدارس می‌فرستند. معمولا مدارس قرآنی در هفته بین شش تا هفت ساعت کلاس‌های دینی و قرآنی دارند.

  • مدرسه ورزش

در یک مدرسه ورزشی، علاوه بر بخش‌های معمول هر مدرسه عادی، تمرکز زیادی روی ورزش‌های خاصی وجود دارد و دانش‌آموزان می‌توانند در یک رشته ورزشی خاص حرفه‌ای شوند.

  •  مدارس هوشمند

مدارس هوشمند یکی از 40 نوع مدارس کشور است که آموزش آن بر اساس سیستم هوشمند و با استفاده از رایانه و اینترنت است. و مدرسه فیزیکی در شکل ایده آل خود کار نمی کند.

  • مدارس شبانه

این مدارس برای کسانی است که در سنین بالا (بالاتر از سقف سنی هر پایه) هستند و به هر دلیلی تحصیل نکرده اند. کلاس های مدرسه بزرگسالان معمولاً عصرها برگزار می شود. در هر ناحیه یا هر سه ناحیه یک مدرسه بزرگسالان وجود دارد.

این مدارس معمولاً در طول یک سال تحصیلی، کلاس های حضوری زیادی برگزار نمی کنند و بیشتر دروس به صورت چکیده و صرفاً بر روی دروسی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی متمرکز است.

جالب است بدانید که در کشور ما نزدیک به 40 نوع مدرسه مختلف داریم که اکثر جامعه از آنها بی اطلاع هستند. مدارس مذکور بخشی از آنها را شامل می شود که 80 تا 85 درصد از انواع مدارس غیرانتفاعی و دولتی را تشکیل می دهند و 15 تا 20 درصد مابقی را سایر مدارس تشکیل می دهند.

ویژگی بهترین مدارس دخترانه تهران :

اولین ویژگی برای انتخاب بهترین مدرسه دخترانه تهران تناسب سطح فعالیت ها و اقدامات مدرسه  با دغدغه های آموزشی دانش آموزان است. برنامه های آموزشی مدرسه و طرح درس مدرسه  باید تا حدودی پاسخگوی خواسته های اولیا و دانش پژوهان باشد. قبل از انتخاب مدرسه، برنامه های آموزشی چند مدرسه مشابه را حتما ببینید و با هم مقایسه کنید.

ضمنا باید دقت داشته باشید که این برنامه‌ها باید متناسب با مقطع تحصیلی دانش آموزان مطابقت داشته باشد; به عنوان مثال، برنامه های آموزشی دانش پژوهان دوره متوسطه که برای کنکور سراسری آماده می شوند، تفاوت های عمده ای با برنامه های آموزشی دانش پژوهان دوره ابتدایی دارد.

موضوع مهم دیگر تایید صلاحیت بهترین مدرسه دخترانه تهران است. بهترین راه برای انجام این کار بررسی سوابق و نتایج یک مدرسه در سال های اخیر است. اگر مدرسه ای کارنامه قابل دفاعی در این زمینه داشته باشد می توان به برنامه های آموزشی آن اعتماد کرد.

نکته مهم دیگر در انتخاب بهترین مدرسه دخترانه در تهران توجه به مسائل روحی و روانی دانش آموزان است.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های بهترین مدرسه دخترانه تهران توجه به جنبه های روحی و روانی دانش آموزان است، که مدارس برتر به این موضوع اهمیت زیادی می دهند، مشاوران و روانشناسان مجربی دارند و به طور مرتب به این جنبه های شخصیتی دانش پژوهان خود توجه و تحلیل می کنند.

در یک مدرسه خوب، دانش پژوهان برای مشکلات و چالش های روحی و روانی خود پاسخ مناسبی پیدا می کنند. هنگام انتخاب مدرسه حتما با مشاوران فعال در آموزشگاه مشورت کنید تا از نوع و میزان فعالیت آنها مطلع شوید.

یکی دیگر از جنبه های مهم بهترین مدرسه دخترانه در تهران توجه به سطح فعالیت های آموزشی مدرسه است. در نظر داشته باشید که یک مدرسه خوب فقط محلی برای آموزش دروس مختلف نیست. فرزند شما باید زندگی اجتماعی را در مدرسه بیاموزد. خوش بگذراند و خلاصه به او احساس خوبی از حضور در مدرسه بدهد. برخی از مدارس فشار تحصیلی سنگینی را بر دانش پژوهان از مقاطع ابتدایی تحمیل می کنند. در این میان این سبک کار دستاوردی جز دلسردی آنها ندارد.

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های بهترین مدرسه دخترانه تهران جذب و استفاده از معلمان خوب است و از ویژگی های اصلی یک مدرسه خوب هستند.

دانش پژوهان بیشتر وقت خود را در مدرسه با معلمان خود می گذرانند. پس بدون شک معلمان نقش اساسی در رشد شخصیت، رشد فکری و تحصیلی فرزند شما دارند. در میان تمام ویژگی های یک مدرسه خوب، کیفیت معلم و مدرس به عنوان عامل اصلی باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

معلمان بیش از اینکه نقش آموزشی داشته باشند، به عنوان مربی آموزشی در کنار بچه ها هستند. بنابراین خانواده ها باید از خصوصیات رفتاری و اخلاقی معلم و مدرس مدرسه جویا شوند. اما با بالاتر رفتن سطح علمی دانش پژوهان، نقش معلمان و اساتید نیز از مسائل آموزشی به سمت مسائل آموزشی می رود.

فعالیت های ورزشی برای بالا بردن سطح نشاط در مدرسه و همچنین تامین سلامت جسمانی دانش پژوهان بسیار مهم است. در انتخاب مدرسه حتماً فضاهای تفریحی و ورزشی موجود در آن را بررسی کنید. علاوه بر آنها، اردوهای تفریحی یکی از خاطره انگیزترین قسمت های حضور هر دانش آموز در مدرسه است.

مهمترین معیارهای بهترین مدرسه دخترانه تهران :

موارد زیادی وجود دارد که قبل از انتخاب مدرسه باید به دقت بررسی شود: امکانات آموزشی مدرسه، بهداشت محیط مدرسه، میزان توجه و تعهد کادر آموزشی مدرسه، برنامه های فوق برنامه و برگزاری برنامه های فرهنگی و ویژه، یک شاد. جو و سابقه موفقیت دانش آموزانی که قبلا در این مدارس تحصیل کرده اند و در مسیر تحصیلی خود به موفقیت های زیادی دست یافته اند.

در انتخاب مدرسه مسائل مختلفی حائز اهمیت است که والدین در انتخاب مدرسه باید به آن توجه کنند. به عنوان مثال، برنامه و نظام آموزشی، ساعات تدریس، فوق برنامه، نظم و انضباط مدرسه، پایبندی مدرسه به برنامه های اعلام شده، برنامه های فرهنگی و آموزشی مانند اردوها هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، مسائل مربوط به امور مذهبی و برنامه های مدرسه در این زمینه، مسائل مالی مانند هزینه های رسمی و اعلامی، هزینه های غیر رسمی که در شرایط مختلف از والدین دریافت می شود، معلمان و سوابق آنها، نظرات اولیای دانش آموزان فعلی و قبلی و در نهایت برای برخی از والدین مواردی مانند تعداد قبولی در برخی از دانشگاه ها یا مدارس و مانند آن ممکن است مرتبط باشند، اگرچه امروزه بسیاری از کارشناسان در مورد اهمیت این عامل حداقل نسبت به گذشته تردید دارند.

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب

1 . الویت خود را مشخص کنید :

قبل از شروع به جستجو، تصمیم بگیرید که چه چیزی برای فرزند شما مهم است. ممکن است فرصت های یادگیری زبان خارجی، نقاط قوت خود در هنر و علوم یا سایر عوامل مهمی که انتخاب های شما را محدود می کند را در نظر بگیرید.

اگر مدرسه انتخابی شما دارای وب سایت است، می توانید اطلاعات مربوط به آن را در وب سایت به دست آورید یا از افرادی که قبلاً در آنجا تحصیل کرده اند بخواهید اطلاعات مهمی را به شما بدهند. با همسر، خواهر و برادر بزرگتر یا حتی فرزندتان فهرستی از آنچه از مدرسه انتظار دارید تهیه کنید.

2 . فقط درس مهم نیست :

در انتخاب مدارس با برنامه درسی سنگین و ساعات مطالعه اضافی تجدید نظر کنید. به یاد داشته باشید که مهمترین چیز برای فرزند شما در مدرسه، به خصوص در مقطع ابتدایی، تفریح ​​و شادی و رضایت است. هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، درس و مطالعه در اولویت دوم است. کارکرد مدرسه در دوره ابتدایی بیش از هر چیز این است که میل به یادگیری و رشد را در کودک خود ایجاد کند.

3 . بازدید حضوری را فراموش نکنید :

هیچ تحقیق یا مطالعه ای نمی تواند جایگزین بازدید یا بازرسی شخصی شود. با مدرسه مورد نظر خود تماس بگیرید و وقت ملاقات درخواست کنید. وقتی به مدرسه می‌روید، فرزندتان را بیاورید و مطمئن شوید که ملاقات در روزی است که می‌توانید با مدیر، معلمان یا در صورت امکان با والدین دانش‌آموزان صحبت کنید. این زمان خوبی است تا مدرسه را بهتر بشناسید و تصمیم بگیرید که آیا مدرسه برای فرزند شما مناسب است یا خیر.

به آثار هنری روی کلاس‌ها و دیوارها نگاه کنید یا در صورت امکان، تدریس معلم را تماشا کنید تا بتوانید تعامل بین دانش‌آموز و معلم را ببینید. اگر مدرسه از مراجعه زودهنگام به شما امتناع کرد، به آن نمره منفی بدهید. زیرا این نوع مدارس روش تدریس واضحی ندارند و ممکن است در آینده پاسخگوی نگرانی شما نباشند.بپرسید چرا قبل از ثبت نام به شما اجازه بازدید از مدرسه را نمی دهند.

مدرسه ای را انتخاب کنید که همه چیز را برای شما روشن کند و کارکنان آنجا سعی کنند مشکلات شما را حل کنند. در این صورت انتخاب یک مدرسه خوب و مناسب برای شما بسیار آسان خواهد بود.

4 . بهره‌مندی از کادر متخصص و متعهد در مدرسه :

وقتی از کادر مدرسه صحبت می کنیم، بیشتر ما به معلمان و مدیران مدارس توجه می کنیم. هر چند استفاده از بهترین مربیان نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد. از سوی دیگر نقش سایر افراد در مدرسه به ویژه نقش مشاوران تحصیلی را نیز نباید نادیده گرفت.

مشاوران تحصیلی شاغل در بهترین مدرسه دخترانه در تهران می توانند نقش مهمی در ایجاد انگیزه و عاطفی دانش آموزان داشته باشند. البته در اینجا علاوه بر مشاوره تحصیلی، جنبه های روانشناسی مشاوره را نیز در نظر می گیریم.

منظور ما این نیست که مشاوران تحصیلی پشت میز خود بنشینند و گاهی دانش آموزان را به میز خود دعوت کنند و سخنرانی کنند. در عوض بهره مندی از یک مشاور ثابت و فعال که دغدغه های دانش آموزان نوجوان را درک می کند، یکی از الزامات انتخاب مدارس است. اگر این مشاوران چیزی از علم روانشناسی بدانند نقش بسزایی در رشد دانش آموزان خواهد داشت.

5 . ایجاد امکانات برای فعالیت‌های پژوهشی دانش آموزان :

در دنیایی که اهمیت تحقیق و پژوهش علمی روز به روز در حال افزایش است، یکی از معیارهای انتخاب بهترین مدرسه دخترانه در تهران، یافتن مکان هایی برای طرح های پژوهشی دانش آموزان است.

مدرسه ای مجهز به حداقل یک آزمایشگاه یا آموزشگاه عملی، زمینه ساز رشد بسیاری از علایق و استعدادهای نهفته است. علایق ممکن است هرگز فرصتی برای ظهور و زنده شدن در کلاس های عملی نداشته باشند.

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب

6 . مسیر خانه تا مدرسه را ارزیابی کنید :

مجاورت مدرسه نیز عامل موثری در انتخاب است. بچه ها به خصوص در سال های اول مدرسه فرصتی برای بیدار شدن در صبح خیلی زود ندارند. صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوند و هر روز به یک سفر طولانی می پردازند، ممکن است مدرسه را رها کنند.

همچنین باید محله و محیط مدرسه مورد نظر را بشناسید. حتی الامکان سعی کنید مدرسه را در خیابانی شلوغ و امن قرار دهید، در نزدیکی مسیر کودک هیچ مکان خطرناک و بدنامی وجود ندارد. در داخل مدرسه نباید اتاق خصوصی دور از چشم مسئولان مدرسه باشد.

7 . رفتار و تعامل کادر مدرسه با والدین چگونه است :

رابطه بین مدیران و دانش آموزان رابطه ای از بالا به پایین و یک طرفه بود. اما در حال حاضر چنین روش هایی ارزشی ندارد و برای رشد و تکامل دانش آموزان مفید نیست. مدیر، تسهیلگر و سایر کارکنان مدرسه باید :

یک رابطه سالم و صادقانه با کودکان ایجاد کنید.

مدیر و مجری باید بدانند که چگونه با دانش آموزان تعامل کنند و فعالیت هایی را برای ایجاد اعتماد به نفس در کودکان انجام دهند.

تیم مدیریت مدرسه باید بتواند ارتباط خوب و هدفمندی با اولیای دانش آموزان برقرار کند.

والدین باید در جریان کار مدرسه و مدیران از دیدگاه ها و انتظارات آنها آگاه باشند.

بهترین مدیران باید برای کل سال تحصیلی برنامه ریزی درست و مناسبی داشته باشند و در طول سال با همین برنامه ادامه دهند.

کادر اداری و مدیریت مدرسه تنها به تدریس دروس محدود نمی شود و برنامه هایی برای شکوفایی استعدادهای کودکان در زمینه های مختلف دارد.

آنها عمیقاً به آنها اهمیت می دهند و برای افزایش انگیزه و درک دانش آموزان وقت و تلاش می کنند.

نظم و مسئولیت یکی از ویژگی های اصلی مدیریت بهترین مدارس در تهران می باشد.

8 . محیط مدرسه برای فرزندتان قابل قبول و جذاب است یا خیر :

محیط و فضای مدرسه باید با علایق و شرایط دانش آموزان نوجوان مطابقت داشته باشد. بچه ها باید از محیط مدرسه لذت ببرند و وقتی در آن هستند خوشحال باشند. حتماً فرزندتان را به مدرسه ببرید و از او بپرسید که در مورد محیط مدرسه چه نظری دارد.

9 . مدرسه امکانات آموزشی کافی دارد :

کتاب و دفتر و آموزش نظری برای یادگیری همه جانبه دانش آموز کافی نیست. کودکان باید در محیطی مجهز و از وسایل کمک آموزشی مختلف یاد بگیرند. پس در بازدید از مدرسه حتما تحقیق کنید و در مورد امکاناتی مانند کتابخانه، آزمایشگاه، سالن سمعی و بصری و وجود تکنولوژی جدید جویا شوید. این کمک ها به کودک شما کمک می کند تا بهتر یاد بگیرد.

10 . امکانات ورزشی مدرسه کافی است :

بدن و ذهن کودکان به حرکت و ورزش نیاز دارد. بنابراین یک مدرسه مناسب باید مکانی داشته باشد که بچه ها بتوانند در آن بازی و ورزش کنند. در بازدید از مدرسه توجه به امکانات تفریحی و ورزشی آن را فراموش نکنید.

تفاوت مدارس چیست؟

برای بسیاری از والدین، آموزش فرزندان بسیار مهم است. همه آنها قبل از شروع سال تحصیلی به فکر رفع نیازهای فرزندان و انتخاب مدرسه خوب هستند. مهمترین نیاز دانش آموزان برای موفقیت در هر مقطع تحصیلی، انتخاب مدرسه مناسب است.

تحصیل در بهترین مدارس و امکان استفاده از برنامه درسی صحیح، امکانات آموزشی مناسب، بکارگیری معلمان مجرب و دلسوز در کنار مدیریت مسئولیت پذیر، موفقیت را فراهم می کند.

بسیار طبیعی است که در انتخاب مدرسه فرزندان خود وسواس و نگرانی داشته باشید. چرا که هر چقدر هم برای انتخاب بهترین مدرسه وقت گذاشته شود، مسلما در آینده بچه ها تاثیر زیادی خواهد داشت.

در نظام آموزشی کشور ما مدارس انواع مختلفی از جمله مدارس دولتی، هیئت امنایی، مدارس نمونه دولتی، تیزهوشان و مدارس غیردولتی (که در گذشته به آنها مدارس غیرانتفاعی می گفتند) وجود دارد.

همه مدارس در زمینه های مختلف از جمله نظام آموزشی، میزان سختگیری در مباحث آموزشی، میزان توجه به مسائل فرهنگی، مذهبی، تربیتی و… با یکدیگر تفاوت دارند.

هر یک از والدین معیارهایی برای انتخاب مدرسه برای فرزندشان دارند. ممکن است والدین دانش آموزی فکر کنند که مدرسه خوب و بهتر است و والدین دانش آموز دیگری این مدرسه را نامناسب و غیرقابل بررسی بدانند.

برخی از والدین ممکن است ترجیح دهند که دروس بر اساس استانداردهای تعیین شده توسط آموزش و پرورش تدریس شود یا والدین ممکن است بیش از آنچه در استانداردهای آموزشی برای تدریس تعیین شده است از مدرسه انتظار داشته باشند.

همه این انتظارات مناسب است. بنابراین طبیعی است که هر یک از این والدین در بحث انتخاب بهترین مدرسه پاسخ های متفاوتی دریافت می کنند و می خواهند فرزندانشان در مدارسی تحصیل کنند که هر کدام شرایط خاصی دارند.

بنابراین والدین در انتخاب مدرسه علاوه بر توجه به مدیریت مدرسه و مسائل مهم تربیتی باید به مسائل دیگری مانند مسائل فرهنگی، مذهبی و تربیتی نیز توجه داشته باشند.

امکانات تحصیل در دبیرستان دخترانه نگرش :

  • دانش آموزان علاوه بر بهره‌مندی از روان­شناس و مشاور تحصیلی خصوصی، یک پشتیبان شخصی نیز برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای مطالعات خودشون دارند.
  • بهره‌گیری از اساتید کنکور مجرب و مسلط به جدیدترین متدهای آموزشی که می‌­تونید رزومه و نمونه تدریس اون‌ها رو در صفحه اساتید کنکور مشاهده کنید.
  • شرکت کردن دانش آموزان در کارگاه‌‌های خودشناسی در دبیرستان دخترانه نگرش، موجب یادگیری مهارت‌های کنترل استرس و خودمدیریتی میشه که هر دو، نقش عمده‌ای در نتیجه کنکور خواهند داشت.
  • برگزاری آزمون‌های تستی و تحلیل آزمون‌ها و آموزش تست زنی توسط اساتید مجربی که سال‌ها در رقم خوردن سرنوشت بسیاری از رتبه‌های درخشان کنکور، نقش مهمی داشته‌اند.
  • امکان شرکت در کلاس­‌های فوق برنامه ورزشی، هنری، پژوهشی، زبان انگلیسی، کامپیوتر و… باعث رفع یکنواختی برنامه درسی و نشاط دانش آموزان میشه که یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب بهترین مدرسه دخترانه در تهران محسوب میشه.
  • دریافت رتبه‌های کنکوری درخشان، نوعی اعتماد به نفس و اطمینان در دانش آموزان ایجاد می‌کنه که موجب پیشرفت انگیزه و مطالعه اون‌ها میشه.
  • برخورداری از تکنولوژی و مهارت‌های کافی برای برگزاری کلاس­‌های آنلاین با کیفیت بالا که باعث شد در دوران تعطیلات ناشی از کرونا، دانش آموزان مدرسه نگرش آسیب کمتری رو (نسبت به سایر مدارس برتر تهران) متحمل بشن و همین موضوع باعث شد دبیرستان نگرش به‌عنوان یکی از بهترین مدارس دخترانه تهران شناخته بشه.
  • دانش آموزان در این مدرسه، با پژوهش کردن به شیوه دانشگاهی آشنا میشن و پس از طی کردن مراحل نظری پژوهش و مراحل عملی اون در آزمایشگاه مدرسه، پژوهش حاصل مورد بررسی دانشجویان دانشگاه­‌های برتر تهران قرار می‌گیره تا تایید بشه.

مولفه های انتخاب بهترین مدرسه :

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب برنامه و سیستم آموزشی

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب فوق برنامه ها

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب نظم و ترتیب مدرسه

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب ساعات درسی

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب نظم و ترتیب مدرسه

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب پایبندی مدرسه به برنامه های اعلام شده

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب اردوها و برنامه های فرهنگی و تربیتی

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب برنامه های فرهنگی و تربیتی مثل برگزاری اردوها

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب موضوعات مالی مثل هزینه های رسمی و شهریه ها

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب هزینه های غیر رسمی که در موقعیت های مختلف از اولیای و والدین دریافت می شود.

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب استفاده از دبیران و معلمین با سوابق بالا

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب استفاده از نظرات اولیای دانش آموزان قبلی و فعلی

پژوهش و نوآوری در بهترین مدرسه دخترانه در تهران

یکی از بزرگترین ویژگی هایی که مدرسه نگرش را در لیست بهترین مدارس تهران قرار می دهد اهمیت و توجه ویژه این مدرسه دخترانه به استعداد پژوهشی دانش آموزان است. در بسیاری از مدارس دانش آموزان فقط برای مطالعه و تست زدن آموزش می بینند و به همین دلیل قدرت استفاده از افکار و ایده های سازنده از آنها سلب می شود.

در واقع با استفاده از این روش که در اکثر مدارس کشور رایج است، روی محفوظات دانش آموزان بیشتر کار می شود و به تدریج قدرت خلاقیت، تفکر و نوآوری دانش آموزان کاهش می یابد. در صورتي كه تحقيقات و نوآوري آزمايشگاهي و عملي به آنها فرصت رشد و شكوفايي عقايد جديد را بدهد و باعث بروز خلاقيت در دانشجويان شود. به کارگیری نیروی خلاقیت باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان می شود و به آنها کمک می کند در موقعیت های مختلف زندگی طرح های جدیدی ابداع کنند و برای مقابله و حل مشکلات و نه برای فرار از موقعیت تلاش کنند.

همچنین از آنجایی که کارهای پژوهشی در دبیرستان دخترانه نگرش بیشتر به صورت تیمی و گروهی انجام می شود، روحیه کار گروهی، مسئولیت پذیری، نظم و انضباط و صبر دانش آموزان را افزایش می دهد. چون ممکن است افرادی که در یک گروه قرار می گیرند سطح دانش و کار یکسانی نداشته باشند و این دقیقاً مانند جامعه ای است که ما در آن زندگی می کنیم و همه در یک سطح نیستیم.

انجام کار تیمی و تحقیق به همین صورت است و اعضای یک گروه ممکن است رابطه دوستانه چندانی با یکدیگر نداشته باشند، اما یاد می گیرند که چگونه در کنار هم بمانند و برای رسیدن به هدف خود با یکدیگر تعامل داشته باشند.

در پایان

دوران نوجوانی فرزند شما باید در مدرسه ای مناسب با محیطی آرام و حرفه ای سپری شود. پس انتخاب مدرسه مستلزم تحقیق و زمان است. در این مقاله ویژگی های بهترین مدرسه دخترانه در تهران را برای شما شرح داده ایم ، امیدواریم با مطالعه این مقاله و کمک گرفتن از کارشناسان مدرسه نگرش ، انتخابی مطمئن و سالم داشته باشید.

سوالات متداول :

1. آیا مدارس خصوصی بهتر از مدارس دولتی هستند؟

جواب: این بستگی به معیارهای مختلفی مانند کیفیت آموزش، تجهیزات و امکانات، هزینه‌ها و سایر عوامل دارد.

معیار مهم در انتخاب مدرسه بین‌المللی می‌تواند زبان تدریس و نحوه ارتباط با اساتید و دانش‌آموزان باشد. با این حال، هزینه‌های مدارس بین‌المللی اغلب بیشتر از مدارس داخلی هستند.

2. آیا رتبه بندی مدارس می‌تواند بهترین را مشخص کند؟

جواب: رتبه بندی مدارس معمولاً بر اساس معیارهایی مانند کیفیت آموزش، امکانات و هزینه‌ها، نظرات دانش‌آموزان و والدین و… انجام می‌شود. با این حال، رتبه بندی تنها معیاری برای انتخاب بهترین مدرسه نیست و باید با دقت به دیگر معیارها نیز توجه شود.

3. آیا تجهیزات و امکانات مدرسه مهم هستند؟

جواب: بله، تجهیزات و امکانات مدرسه، مانند کتابخانه، آزمایشگاه‌های علوم، ورزشگاه، استخر، کلاس‌های کامپیوتر و… برای ارتقای کیفیت آموزش و بهبود تجربه دانش‌آموزان مهم هستند.

4. آیا هزینه‌های مدرسه مهم هستند؟

جواب: بله، هزینه‌های مدرسه می‌تواند برای خانواده‌ها مهم باشد و لذا باید در انتخاب بهترین مدرسه، نرخ شهریه و دیگر هزینه‌ها را در نظر گرفت.

5. آیا نظرات دانش‌آموزان و والدین در انتخاب بهترین مدرسه مهم است؟

جواب: بله، نظرات دانش‌آموزان و والدین می‌تواند مفید واقع شود. نظرات دانش‌آموزان و والدین می‌تواند در مورد کیفیت آموزش، تجهیزات و امکانات مدرسه، روحیه و رفتار مدیران و معلمان، روابط اجتماعی و فرهنگ مدرسه، فضای آموزشی و سایر موارد مهم درباره مدرسه اطلاعات بیشتری ارائه دهند و به عنوان یک معیار مهم در انتخاب بهترین مدرسه در نظر گرفته شوند.

دیگر مطالب ما :

ارتباط ورزش با یادگیری دانش آموزان

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب

بهترین مدرسه پسرانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب