مجله نگرش

بهترین مدرسه پسرانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب

بهترین مدرسه پسرانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب

پس از خانواده، مدرسه به عنوان دومین جامعه و گروه اجتماعی شناخته می شود که کودکان در آن حضور فعال دارند. در محیط مدرسه دانش آموزان با مجموعه ای از ایده ها و افکار جدید آشنا می شوند، در حالی که مدرسه محیطی است برای یادگیری، تربیت و پرورش مهارت ها و استعدادهای کودکان، بخشی از شخصیت، برنامه ها و اهداف آینده و نگرش آنها تحت تأثیر آموزش و پرورش و تعاملات که در مدرسه شکل می گیرد.

بنابراین معیارهای انتخاب مدرسه در فرآیند آموزش و پرورش کودکان بسیار مهم است زیرا آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم در معرض یادگیری هستند. مدرسه مکانی است که کودکان سال های زیادی از زندگی خود را در آن سپری می کنند. سالهایی که در اوج یادگیری هستند در واقع بذرهایی هستند که اگر در بهترین شرایط کاشته شوند در آینده میوه خوبی خواهند داشت. رفتار کادر آموزشی و معلمان کلاس تأثیر زیادی روی کودکان دارد.

عوامل اقتصادی و فرهنگی زیادی وجود دارد که در انتخاب مدرسه باید به آنها توجه کرد تا انتخاب درستی انجام شود، در حالی که عواملی مانند توانایی دانش آموزان بسیار مهم است.

بسیاری از والدین بدون داشتن اطلاعات و آگاهی از نوع و ساختار مدارس و بدون اطلاع مدیریت و کادر آموزشی، مدرسه فرزند خود را تنها بر اساس محیط فیزیکی مدارس و امکانات آن انتخاب می کنند. برای انتخاب صحیح، والدین باید فراتر رفته و بر سایر معیارهای انتخاب مدرسه تمرکز کنند. امکانات مناسب و آموزش های تکمیلی مانند آموزش کامپیوتر، زبان انگلیسی و آزمایشگاه مجهز و غیره بسیار مهم است. از جمله معیارهای یک مدرسه خوب کنترل شرایط و فضای مدرسه و کلاس است تا فرزند شما در فضایی شاد و مثبت به دور از استرس و اضطراب درس بخواند.

نگرانی در مورد انتخاب مدرسه طبیعی است و هر چقدر هم که قبل از انتخاب مدرسه وقت بگذارید، قطعا تاثیر زیادی در آینده فرزندتان خواهد داشت. بر همین اساس بهترین مدارس پسرانه در تهران و همچنین بهترین مدرسه پسرانه تهران با توجه به مناطق مختلف تهران به شما پیشنهاد می شود تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین مدرسه پسرانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب

انواع مدارس در ایران

مدارس بسیاری با ساختار و سیستم آموزشی نسبتاً متفاوت در ایران وجود دارد، اما به طور کلی مدارس دولتی و غیرانتفاعی در نزد مردم شهرت بیشتری دارند. مدارس مختلف با توجه به اهداف و سیاست های آموزشی خود ساختارهای متفاوتی دارند، بنابراین در زمینه ارائه خدمات و تجهیزات آموزشی، سرگرمی، غربالگری و ثبت نام دانش آموزان و دریافت شهریه به شیوه های متفاوتی عمل می کنند.

خانواده ها با توجه به مهم ترین معیارها برای انتخاب مدرسه و نیازها و توانمندی های آموزشی فرزندشان و با در نظر گرفتن اولویت ها و سایر عوامل جسمی و روانی، پس از تحقیقات میدانی و بررسی کارنامه عملکرد مدرسه در سال های گذشته، می توانند به نتیجه مطلوب دست یابند. در انتخاب مدرسه .

انواع مدارس در ایران عبارتند از :

  • مدارس دولتی

منظور مدارسی است که دولت تمام امور آموزشی، مالی و اداری را به عهده گرفته است.

  •  مدارس غیرانتفاعی

منظور مدارسی است که  از طریق مشارکت مرام بر اساس اهداف، ضوابط و دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش و تحت نظارت آن وزارتخانه تأسیس و اداره می شوند.

مدارس یا واحدهای آموزشی دوره راهنمایی و دبیرستان که به منظور ایجاد فرصت های آموزشی برابر با اولویت مناطق کم برخوردار، تاسیس و با انتخاب دانش آموزان مستعد و علاقه مند از طریق آزمون و استفاده از معلمان کارآمد و مجرب و ارائه امکانات مناسب، زمینه ترفیع به آنها آموزش می دهد و بسته به سطح جمعیت و سطح تحصیلی تعداد دانش آموز متفاوتی می پذیرد و جزو مدارس استثنایی محسوب می شود.

  •  مدرسه تیزهوشان

منظور مدارسی است که براى دانش آموزانى که از استعداد تحصیلى بالایى برخوردار هستند ایجاد شده است .

  •  مدارس تطبیقی

منظور مدارسی است که برای تحصیل دانش آموزان ایرانی که مدتی است در خارج از کشور بوده و آشنایی لازم با زبان فارسی را ندارند و آمادگی انطباق با نظام آموزشی و فرهنگی کنونی کشور (ایران) را ندارند. فرزندان اتباع خارجی که مایل به یادگیری زبان فارسی هستند نیز می توانند در مدرسه تطبیقی ​​ایران شرکت کنند.

  •  مدارس هیئت امنایی

منظور مدارسی است که جزو مدارس غیر دولتی به حساب می‌آیند که هدف از تاسیس آن‌ها، استفاده از مشارکت‌های مردمی جهت خودگردان کردن مدرسه است.

  •  مدارس اقلیت‌های مذهبی

منظور مدارسی که بیشتر دانش‌آموزان آن را فرزندان اقلیت‌های مذهبی تشکیل می‌دهند و در آموزش مطالب دینی، برابر مذهب خود عمل می‌کنند.

مدارس خاص مربوط یا منسوب به جمعیت کم که دارای نژاد، مذهب یا آداب و روسم خاصی باشند.

  •  مدارس شبانه روزی

منظور مدارسی است که مدرسهٔ شبانه روزی آموزشگاهی است که در آن دانش آموزان در طی سال تحصیلی با همشاگردی های خود درس می خوانند و زندگی می کنند. در بعضی موارد آموزگاران و کارکنان مدارس نیز با دانش آموزان در یک محل زندگی می کنند.

  •  مدارس رشدی یا تجربی

منظور مدارسی است که در آن طرح‌ها و برنامه‌های مصوب به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و سپس در صورت طی کردن موفقیت‌آمیز این مرحله و تأیید کارشناسی، از طریق ارزشیابی علمی، به کل آموزش و پرورش تعمیم داده می‌شود.

  •  مدارس شاهد

منظور مدارسی است دولتی که به منظور ارائه خدمات به فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد و ایثارگران واجد شرایط تأسیس و طبق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش فعالیت می‌کند.  ( مدارسی برای بازماندگان شهیدان: فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان) .

  •  مدرسه قرآنی

منظور مدارسی است که در آن دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند علاوه بر برنامه‌های رسمی و ساعات مقرر در جداول درسی دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی، حدود شش ساعت آموزشی در هفته(حداقل دو ساعت در ابتدایی و سه ساعت در راهنمایی و متوسطه معارف)، شایستگی‌ها و مهارت‌های تکمیلی قرآنی را فرا می‌گیرند و پس از فارغ‌التحصیلی، گواهی‌نامه قرآنی دریافت می‌کنند.

  •  مدارس ورزشی

منظور مدارسی است که در آن دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به ورزش، علاوه بر برنامه رسمی دوره‌های مختلف تحصیلی، یک رشته یا مهارت ورزشی را نیز انتخاب و طبق ضوابط و مقررات لازم آن را فرا می‌گیرند.

  • مدارس حرفه‌ای

شاید نام آموزشگاه های حرفه ای را در بین انواع مدارس کشور نشنیده باشید، این مدارس با توجه به بافت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برخی مناطق جغرافیایی شکل می گیرند. بیشتر این مدارس در روستاها و مناطق کم جمعیت که فرهنگ یا زبان کاملاً متفاوتی دارند مانند مناطق مرزی یافت می شوند. مثلا در برخی مناطق مرزی که زبان مردم آن ترکی است در مدارس به زبان ترکی صحبت می کنند.

  •  مدارس هوشمند

منظور مدارسی است که یکی از 40 نوع مدارس کشور است که آموزش آن بر اساس سیستم هوشمند و با استفاده از رایانه و اینترنت است. و مدرسه فیزیکی در شکل ایده آل خود کار نمی کند.

هر یک از مدارس ذکر شده در بالا ضمن اینکه زیر نظر سازمان آموزشی کشور فعالیت می کنند و نیازمند اجرای قوانین تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش هستند، اهداف آموزشی متفاوتی دارند،

از این رو بیشتر بر برخی حوزه های آموزشی تمرکز کرده و فعالیت بیشتری دارند. آنها فعالیت می کنند و برنامه های آموزشی زیادی دارند. اما شناخت برنامه های راهبردی و نحوه عملکرد آنها و روش های آموزشی مورد استفاده قبل از تصمیم گیری در مورد آنها بسیار ضروری است.

برای شناخت دقیق تر و دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله بهترین مدارس تهران کلیک نمایید.

معیارهای اصلی برای یافتن بهترین مدرسه پسرانه چیست؟

قبل از انتخاب مدرسه باید به نکات زیادی توجه کرد، کلاس های درس مدرسه، تمیزی محیط مدرسه، میزان توجه و تعهد معلمان مدرسه، فعالیت های فوق برنامه و اجرای برنامه های فرهنگی و ویژه، فضای شاد و داستان های موفقیت دانش آموزانی که در گذشته در این مدارس حضور داشته اند و در مسیر آموزشی به موفقیت های زیادی دست یافته اند.

دقت کنید که مدرسه خوب، مدرسه ای است که فرزند شما را برای حضور در اجتماع آماده کند و مهارت های ضروری زندگی را به فرزندتان بیاموزد. مدرسه ای که تمام توجه خود را معطوف به مسائل تربیتی کند نمی تواند انسان مفیدی برای جامعه تربیت کند.

در انتخاب مدرسه به چه مواردی توجه کنیم؟

هنگام انتخاب مدرسه، نکات مهم بسیاری وجود دارد که مادران و پدران در انتخاب مدرسه باید در نظر داشته باشند.

به عنوان مثال، برنامه و نظام آموزشی، ساعات کلاس، فعالیت های فوق برنامه، نظم و انضباط مدرسه، رعایت برنامه های اعلام شده، برنامه های فرهنگی و آموزشی مانند اردوها چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی، مسائل مربوط به مسائل دینی و برنامه های مدرسه در این زمینه، مسائل مالی مانند هزینه های رسمی و اعلامی، هزینه های غیررسمی دریافتی از والدین در شرایط مختلف، معلمان و سوابق آنها، نظرات اولیای دانش آموزان فعلی و سابق و در نهایت برای برخی از والدین مواردی مانند تعداد قبولی در برخی از دانشگاه ها یا مدارس و امثال آن ممکن است مرتبط باشند، اگرچه امروزه بسیاری از کارشناسان در مورد اهمیت این عامل، حداقل در مقایسه با گذشته، تردید دارند.

مهمترین معیارهای انتخاب مدارس پسرانه در تهران

1 . کادر مدیریت مدرسه :

مطمئناً موفقیت تحصیلی فرزندتان (به ویژه در مقاطع بالاتر) در مدرسه ای که مدیری شایسته، منضبط و فعال داشته باشد بیشتر خواهد بود. به همین دلیل توجه به رفتار، سابقه، مهارت و تجربه مدیریت مدرسه بسیار مهم است. در مقاطع بالاتر، کارکنان اداری و رهبری مدرسه اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند، زیرا رهبری قوی می تواند با برنامه ریزی و هماهنگی کارکنان آموزشی عادی را به خوبی هدایت کند و به موفقیت تحصیلی فرزند شما دست یابد.

2 . کادر تربیتی و پرورشی :

نکته دیگری که در انتخاب مدرسه باید به آن توجه کنید، فعالیت های فرهنگی مدرسه است. در دوران مدرسه، کودکان به شدت تحت تاثیر محیط و اطرافیان خود قرار می گیرند، پس حتما مدرسه ای را برای فرزند خود انتخاب کنید که علاوه بر تحصیل، بر رفتار و اعتقادات دانش آموزان نیز تمرکز داشته باشد.

متأسفانه برای بسیاری از خانواده ها فقط مسائل آموزشی در اولویت قرار دارد و از جنبه های دیگر چشم پوشی می کنند.

به یاد داشته باشید، مدرسه خوب مدرسه ای است که فرزند شما را برای حضور در اجتماع آماده کند و مهارت های زندگی لازم را به فرزندتان بیاموزد، مدرسه ای که تمام توجه خود را معطوف به امور تربیتی کند، انسان مفیدی برای جامعه تولید می کند.

3 . معلم و کادر آموزشی :

معلم نقش مهمی در روند آموزشی دانش آموزان دارد. بنابراین داشتن یک معلم خوب در مدرسه موفقیت فرزند شما را تضمین می کند. معلم واجد شرایطی که مهارت های کلاسی را می شناسد، علاوه بر مهارت های آموزشی، باید ویژگی های عاطفی و مشکلات دانش آموزان را بشناسد و با توجه به موقعیت آنها عمل کند.

4 . ارتباط مستمر با والدین :

یک مدرسه خوب همیشه سعی می کند با والدین دانش آموز ارتباط برقرار کند و آنها را از وضعیت تحصیلی و رفتاری فرزندان آگاه کند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که رساندن تمامی توصیه ها به والدین می تواند حس استقلال طلبی را در دانش آموز از بین ببرد و به شخصیت دانش آموز آسیب برساند.

5 . اهمیت فضا و امکانات آموزشی :

نظافت و ایمنی در مدرسه یکی از دغدغه های اصلی والدین است. اگر فرزند شما در مقطع ابتدایی است، مدرسه باید فضای کافی برای ورزش و ورزش داشته باشد. طراحی کلاس و قرار دادن میز و صندلی در کلاس نیز بسیار مهم است و می تواند در روند یادگیری دانش آموزان موثر باشد. همچنین ابزار آموزشی باید در سطح استاندارد باشد، به خصوص در مقطع ابتدایی که همه چیز به صورت بصری، لمسی و بصری منتقل شود و بتواند هوش و سواد کودک را بهبود بخشد.

6 . فاصله تا محل سکونت :

باید بدانید که یک مدرسه خوب لزوماً به محل زندگی شما نزدیک نیست. اما توجه داشته باشید که فاصله زیاد مدرسه تا محل سکونت و گذراندن 1 یا 2 ساعت در روز برای رفت و آمد ممکن است کودک شما را خسته کند، به خصوص اگر فرزندتان در مقطع ابتدایی باشد. از طرفی فاصله مدرسه تا خانه برای دانش آموزانی که به تنهایی سفر می کنند بسیار مهم است.

7 . رضایت دانش آموزان از مدرسه :

یکی از معیارهای انتخاب یک مدرسه خوب این است که از اولیای دانش آموزانی که در همان مدرسه درس می خوانند سوال کنید. با این کار می توانید اطلاعات خوبی در مورد مدیران، رفتار معلمان و وضعیت علمی مدرسه به دست آورید. البته توجه داشته باشید که نظر یک نفر به هیچ وجه قانون خوبی نیست و باید نظرات چند نفر را جویا شوید تا در نهایت بر اساس آنها تصمیم بگیرید.

بهترین مدرسه پسرانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب

8 . فعالیت‌های فوق برنامه :

ارائه متعادل فعالیت های فوق برنامه مانند کلاس های آمادگی کنکور، تقویت برنامه درسی فعالیت های فوق برنامه و حتی رباتیک، موشک آبی و غیره. نقش مهمی در موفقیت تحصیلی فرزند شما دارد. البته مدارسی که فعالیت های فوق برنامه سنگین دارند، الزاماً مدارس خوبی نیستند، زیرا در چنین مدارسی فرزند شما از یادگیری خسته می شود.

9 . فعالیت‌های ورزشی :

شاید ورزش در مدرسه برای خانواده ها چندان مهم به نظر نرسد، اما این موضوع برای کودکان به خصوص پسران بسیار مهم است و یکی از راه های اصلی علاقه مندی کودکان به مدرسه است. دانش آموزان در این سنین انرژی و عشق زیادی برای رقابت دارند، بنابراین برگزاری مسابقات مختلف در مدرسه و توجه به فعالیت های ورزشی می تواند معیارهای مهمی برای انتخاب مدرسه باشد.

10 . شهریه :

شهریه یکی از عوامل مهم در انتخاب مدرسه می باشد. برخی از والدین معتقدند که ملاک یک مدرسه خوب، پرداخت شهریه بسیار بالا و هزینه‌های اضافی است، درصورتیکه اینگونه نیست.

به گفته برخی روانشناسان، تحصیل در برخی مدارس غیردولتی و پرهزینه به ویژه برای خانواده هایی که بضاعت مالی پایینی دارند، کودک را از محیط طبیعی جامعه دور کرده و میزان نیاز او را افزایش می دهد. به همین دلیل، والدین باید اطمینان حاصل کنند که اکثر خانواده هایی که وارد مدرسه می شوند، متعلق به یک طبقه اجتماعی هستند.

برترین ویژگی های مدارس موفق :

1 . در مدرسه موفق، بر موفقیت تحصیلی دانش آموز تاکید درست و مشخصی می شود و تا زمانی که امکانات آموزشی لازم و افراد آگاه، علاقه مند و صمیمی متولی تدریس در آن مدرسه نباشد، امکان موفقیت دانش آموزان ناچیز است.
2 . در یک مدرسه موفق از دانش آموزان انتظار می رود که در کار و رفتار خود مسئولیت پذیر باشند و مدیر یا مدیر مدرسه اشتباهات دانش آموز را به حساب دانش آموزان دیگر نمی اندازد.
3 . در یک مدرسه موفق، معلمان در محیط آموزشی باید نمونه خوبی از اخلاق، رفتار، صداقت و سایر ویژگی های تربیتی پسندیده باشند.

4 . در یک مدرسه موفق، رابطه معلم و دانش آموز باید به گونه ای تنظیم شود که بتوان به مشکلات شخصی دانش آموز پاسخ داد.
5 . معلمان موفق مدرسه کسانی هستند که با داشتن نگرش مثبت، یعنی رابطه صمیمی و مساعد مورد پسند دانش آموز قرار می گیرند، زیرا معلمانی که از روش های توأم با ترس و تهدید، تمسخر، انکار، ناامیدی و یأس استفاده می کنند، احتمال دارد. نسبت به گروهی که از این روش ها اجتناب می کنند نسبت به دانش آموزان خود ناموفق ترند.
6 . در یک مدرسه موفق، باید این واقعیت را پذیرفت که دانش آموزان مختلف توانایی های یادگیری متفاوتی دارند، بنابراین کودک به دلیل کارهایی که به خوبی انجام داده تشویق می شود، اما به دلیل انجام کاری بهتر از او تنبیه نمی شود. مقایسه های تحقیرآمیز شامل نمی شود.

7 . یک مدرسه موفق جریان ارتباط دائمی با خانواده دانش آموز دارد.
8 . در یک مدرسه موفق توجه می شود که در بین دانش آموزان همیشه افرادی هستند که مشکلات روحی قابل تحملی دارند و معلمان با آنها هماهنگ هستند.
9 . در یک مدرسه موفق، رابطه یک طرفه و از بالا به پایین که متأسفانه کانون تفکر است مردود است و در عوض سعی در ایجاد اعتماد به نفس و تقویت روحیه مستقل و با نشاط و صمیمیت با دانش آموز می شود. ، به منظور توسعه توانایی های خود. در راستای ابتکار، تفکر و خلاقیت برای افزایش حداکثری پتانسیل خود.
10 . معلمان یک مدرسه موفق باید در جریان آموزش و یادگیری زنده و مستمر باشند و در طول دوران تحصیلی خود یادگیرنده باشند. علاقه به تدریس، روحیه همکاری با دیگران در مدرسه، صبر و خویشتن داری، آشنایی با اصول روانشناسی، آگاهی از قوانین رشد، یادگیری و ویژگی های سنی بسیاری از گروه ها ویژگی هایی است که یک معلم موفق و با این رشته ها دارد. او می تواند رشد شخصیت دانش آموز نقش موثری داشته باشد.

11 . یک مدرسه موفق هر ساله به منظور ایجاد انگیزه، شناخت و علاقه هر چه بیشتر از طریق تشکیل کلاس های ویژه، تهیه مجلات مرتبط با آنها یا ایجاد مجلات خاص و هدفمند ضمن خدمت، آموزش های منظم و مکرری را برای معلمان خود اجرا می کند. آموزش. برای پیشبرد برنامه و شکوفایی استعداد دانش آموزان، آنها را تامین و ترویج کنید.
12 . در یک مدرسه موفق، معلم باید در تربیت دانش آموز واقع بین باشد و انتظار بازسازی شخصیت او را نداشته باشد زیرا الگوی اولیه شخصیت کودک قبل از ورود به مدرسه شکل می گیرد و مدرسه نمی تواند و نباید برای ایجاد شخصیت جدید در مدرسه تلاش کند.

در ادامه به دو ویژگی مدارس برتر می پردازیم :

ویژگی های مدارس برتر (از لحاظ مدیریتی و نرم افزاری):

  1. مدیر مدرسه خوب دارای برنامه آموزشی و تقو یم اجرایی سالانه فعالیت ها و … می باشد.
  2. عوامل آموزشی مدرسه خوب با دانش آموزان دوست و رفیق هستند به نحوی که دانش آموز زیبا ترین احساس را دراین محیط دارد.
  3. دانش آموزان در کارهای گروهی و فعالیت های آموزشی تربیتی مثل شورای دانش آموزی ،اقامه نماز، انجمن علمی و … باعلاقه شرکت دارند.
  4. معلمین و همه افرادی که با دانش آموز سر و کار دارند از سواد کافی برخوردارند و با مسایل تعلیم و تربیت و روانشناسی آشنایی دارند.
  5. کارهای مدرسه خوب تقسیم شده و هریک از افراد نسبت به نقشی که در آن دارند هم توانایی لازم و هم آشنایی کامل دارند.
  6. مدیر و دبیرا ن مدرسه خوب با فرایند یادگیری و روانشناسی تربیتی آشنایی دارند.
  7. دانش آموزان در امور مختلف مشارکت دارند و نسبت به آن چه در آموزشگاه می گذرد احساس مسئولیت می نمایند.
  8. تعامل مناسبی بین عوامل آموزشگاه و دانش آموزان و اولیاء برقرار است.
  9. شورای دبیرا ن فعال بوده و در این شورا مسائل گذشته و روز و برنامه های آینده به بحث و بررسی گذاشته می شو د.
  10. مدرسه خوب با اداره آموزش و پرورش و سایر سازمان ها ارتباط موثر و مطلوبی دارد.
  11. در مدرسه خوب فعالیت ها و اقدامات هدفمند است و درتما م فعالیت ها نظم و انضباط حا کم است.
  12. نظام مشاوره ای مدرسه خوب، کارا و اثربخش است.
  13. مدرسه خوب دانش آموز را با مهارت های زندگی آشنا کرده به نحوی که پس از اتمام هر دوره تحصیلی به راحتی می تواند، وارد جامعه شود.
  14. در مدرسه خوب، میراث فرهنگی، وطن دوستی، احترام به نیاکان و تاریخ و پرچم و … گرامی داشته می شو د.
  15. مجموعه امور مدرسه خوب با سازماندهی مناسب مدیر هماهنگ است.

ویژگی های مدرسه خوب (از لحاظ کالبدی و سخت افزاری) :

  1. فضای آموزشی مدرسه خوب،  کلاس درس متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان محرک و جذاب باشد.
  2. مدرسه خوب دارای محیطی زیبا و با طراوت و نشاط آور است.
  3. در مدرسه خوب ابعادکلاس ها و صندلی ها استاندارد متناسب با سن دانش آموزان می باشد.
  4. فضای فرهنگی، هنری و فن آوری برای رفع نیازهای علمی و تحقیقی دانش آموزان مهیا می باشد.
  5. مدرسه خوب به شکوفایی استعداد و توانایی جسمی دانش آموزان اهتمام دارد و در جهت تامین فضا و امکانات ورزشی کوشا می باشد.
  6. در مدرسه خوب فضای نمازخانه رغبت انگیز، سالن ها وسیع و تمیز، سرویس های بهداشتی تمیز و استاندارد می باشد.
  7. در مدرسه خوب مکان نشستن راحت بوده سیستم های گرمایی و برودتی مناسب و کلاس ها به دور از سر و صد ا و دارای نورکافی می باشند.
  8. در و دیوار و حیاط و رنگ مدرسه خوب، دارای پیام آموزشی و تربیتی هستند.
  9. در مدرسه خوب با تامین سرویس ایاب و ذهاب به سلامت جسمی دانش آموزان توجه کافی می شود.
  10. مدرسه خوب به بهداشت روحی دانش آموزان توجه کافی دارد و با ایجاد کتابخانه، آزمایشگاه، اتاق خلاقیت و سالن سمعی و بصری در جهت تامین آن می کوشد.
  11. مدرسه خوب دارای امکانات آموزشی و آزمایشگاهی از قبیل رسانه های دیداری و شنیداری، تجهیزات آزمایشگاهی و … می باشد.
  12. محیط آموزشی گویای معماری ایرانی و اسلامی و دارای پیام فرهنگی هنری است.

در پایان

بررسی همه معیارهای انتخاب مدرسه مرتبط با وضعیت فعلی دانش‌آموز، همراه با ارزیابی دقیق و جامع از مزایا و معایب هر مدرسه، یا مقایسه بین مدارس والدین را به نتیجه نهایی می‌رساند.

شکل اساسی شخصیت کودک در خانواده شکل می گیرد. اگر شما به عنوان والدین فرزندتان با او دوست هستید و طبق دستور مشاور با او رابطه دوستانه برقرار می کنید، اگر با فرزندتان وقت می گذرانید و بهترین دوست و محرم او هستید پس باید اضطراب زیادی در مورد انتخاب مدرسه داشته باشید.

متاسفانه این روزها ی پر مشغله والدین به دنبال مدرسه ای می گردند که هزینه های زیادی داشته باشد و مسئولیت تحصیل فرزندشان را بر عهده آن مدرسه می گذارند، غافل از اینکه این مسئولیت را نمی توان با خیال راحت به دیگری واگذار کرد. و در هر حال اعمال و رفتار طفل، اعمال و رفتار والدین او محسوب می شود

بنابراین مدرسه مناسب مدرسه ای است که با ویژگی های تربیتی خانواده همخوانی داشته باشد و زمینه بروز خلاقیت و استعداد فرزندان را فراهم کند و به تفاوت های آنها احترام بگذارد، اولیای دانش آموزان را در امر تعلیم و تربیت درگیر کند و گزار شهای خوب و به موقع از وضعیت تحصیلی و فرهنگی دان شآموز به ایشان ارائه نماید.

ما در مدرسه نگرش به شما در انتخاب بهترین مسیر برای موفقیت فرزندتان کمک کنیم.

 

دیگر مطالب ما :

ارتباط ورزش با یادگیری دانش آموزان

بهترین مدرسه دخترانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب

بهترین مدرسه پسرانه در تهران + مهمترین معیارهای انتخاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

advanced divider

فهرست مطالب

صفحات برتر

آخرین مطالب

به مجله وب سایت مجموعه مدارس نگرش خوش آمدید.

راه های ارتباطی