گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پردرآمدترین رشته های تجربی

پردرآمدترین رشته های تجربی

پردرآمدترین رشته های تجربی

یکی از اهداف ادامه تحصیل برای هر دانش آموز و داوطلب می تواند شغل خوب با درآمد مناسب باشد. در نتیجه کسب درآمد یکی از اهداف ورود به دانشگاه برای اکثر داوطلبان خواهد بود. اگر سودآورترین رشته های تحصیلی را بشناسید، قطعاً طرح و برنامه شما برای مطالعه در کنکور هدف گذاری خواهد شد.

قطعاً فردی که به دنبال ادامه تحصیل و اخذ مدرک دانشگاهی است اهدافی در سر دارد. عده ای از علاقه و عشق به حرفه و شغل می گویند، عده ای برای گرفتن مدرکی که خانواده بر آن اصرار دارند و برخی دیگر برای کسب درآمد. هدف هر چه که باشد باید برای رسیدن به آن تلاش زیادی کرد، به خصوص زمانی که کسب درآمد بالا در نظر گرفته شود، این تلاش دوچندان می شود.

در میان رشته های دانشگاهی، رشته هایی وجود دارند که می توانند زمینه مناسبی را برای فارغ التحصیلان خود فراهم کنند تا در مقایسه با سایر مشاغل، درآمد بالایی داشته باشند. مقاله ای که به شما تقدیم می کنیم در مورد پردرآمدترین رشته های رشته علوم تجربی می باشد.

پردرآمدترین رشته های تجربی چیست؟ کدام شغل ها درآمد بیشتری را برای فارغ التحصیلان رشته تجربی به دنبال دارند؟
همه‌ی ما پردرآمدترین رشته تجربی را بدون شک پزشکی می دانیم. یکی از هدف های هر فرد از تحصیل به دست آوردن شغل خوب با درامد کافی است، پس اگر شما هم با پردرآمدترین رشته های تجربی آشنا شوید کمک زیادی به شما می کند تا با خیال آسوده برای آینده‌ی خودتان برنامه ریزی کنید و بتوانید رضایت شغلی و اجتماعی کافی را به دست بیاورید. در این مقاله قصد داریم شما را با پردرآمدترین رشته های تجربی و مشاغل آنها آشنا کنیم.

بدون شک بعد از مطالعه‌ی خطوط زیر، شما مانند دیگران تنها به فکر رشته پزشکی نخواهید بود. پس چند دقیقه ای را با ما همراه باشید.

پردرآمدترین رشته های تجربی کدامند؟

برای آشنایی با پردرآمدترین رشته های تجربی در ابتدا نیاز است که به معرفی رشته های مختلفی که امکان تحصیل در آنها برای داوطلبین تجربی وجود دارد بپردازیم. سپس به شما معرفی می کنیم که از بین این رشته ها کدام یک جزء پردرآمدترین رشته های تجربی شناخته شده اند.

رشته علوم تجربی دارای 5 زیر گروه است و هریک از این پنج زیرگروه خودشان دارای زیر گروه های دیگری هستند. زیر گروه های 1،2 و 4 جزء پردرآمدترین رشته های علوم تجربی هستند. اما در مقابل، زیر گروه 3 رشته های بسیار کمی دارد. شما لازم است برای قبولی در هر یک از این گروه ها از قبل برنامه ریزی منظم و متناسبی داشته باشید. دقت به ضرایب دروس در هر یک از این گروه ها می تواند به شما در کسب رتبه عالی کمک کند.

زیرگروه 1 تجربی

رشته های زیرگروه 1 تجربی شامل اتاق عمل، علوم و صنایع غذایی، اعضای مصنوعی، کاردانی بهداشت حرفه‌ای، بهداشت مواد غذایی، بینایی سنجی، کاردانی بهداشت محیط، پرستاری، کاردانی ساخت پروتزهای دندانی، پزشکی، کاردانی تکنولوژی، دبیری زیست‌شناسی، کاردانی فوریت‌های پزشکی، دکترای پیوسته‌ی بیوتکنولوژی، کاردانی مامایی، دندانپزشکی، کاردرمانی، روانشناسی، کارشناسی بهداشت محیط، زیست‌شناسی، کارشناسی تکنولوژی پرتودرمانی، زیست‌شناسی سلولی مولکولی، کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی، شنوایی شناسی، کارشناسی ساخت پروتزهای دندانی، علوم تغذیه‌ی مامایی، هوشبری، فیزیوتراپی و بازرسی گوشت است که از رشته‌های برتر و پردرآمد علوم تجربی به شمار می‌روند.

ضرایب زیرگروه 1 برای درس‌های زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، شیمی، ریاضی و فیزیک به ترتیب: 0، 4، 3، 2 و 2 است.

زیرگروه 2 تجربی

رشته های زیرگروه 2 تجربی شامل داروسازی، دبیری شیمی، تکنولوژی پزشکی هسته‌ای، بهداشت عمومی، آموزش شیمی، بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری‌ها، شیمی کاربردی، شیمی محض، فناوری اطلاعات سلامت، مهندسی بهداشت حرفه‌ای، مهندسی بهداشت محیط و کاردانی بهداشت حرفه‌ای است که همگی در گروه دوم علوم تجربی قرار دارند. ضرایب دروس در این رشته‌ها به ترتیب: 1، 4، 4، 3 و 2 است.

زیرگروه 3 تجربی

رشته های زیرگروه 3 تجربی شامل زمین‌شناسی و اقیانوس‌شناسی است. ضرایب دروس این دو رشته به ترتیب 4، 2، 3، 2 و 2 است.

زیرگروه 4 تجربی

رشته های زیرگروه 4 تجربی شامل رشته‌های معارف اسلامی، علوم‌انتظامی، تبلیغ و ارتباطات، علوم قرآن و حدیث، کاردانی امور بانکی، فقه و حقوق اسلامی، کاردانی بیمه، فقه و حقوق حنفی، کاردانی علم اطلاعات و دانش‌شناسی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، کاردانی مدارک پزشکی، مدیریت بیمه، صنعتی و دولتی، هتلداری، امور دولتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ادیان و مذاهب، اقتصاد و … است که ضرایب دروس مذکور برای این دسته 1، 2، 4، 3 و 2 است.

زیرگروه 5 تجربی

رشته های زیرگروه 5 تجربی شامل کشاورزی، دامداری، محیط زیست ، جنگلداری، امنیت اطلاعات و بین‌الملل، مددکاری اجتماعی، علوم ورزشی، علوم سیاسی، صنایع چوب و مبلمان است. ضرایب برای این رشته‌ها به ترتیب 1، 2، 3، 2 و 2 است.

پردرآمدترین رشته های تجربی

داروسازی

پردرآمدترین رشته ی تجربی که بازار کار عالی‌ای هم دارد، رشته دارو سازی است. با تحصیل در این رشته این امکان برای شما وجود دارد که در کارخانه های مختلف داروسازی و آرایشی مشغول به فعالیت شوید یا این که در داروخانه ها به کار مشاوره دارویی و ارائه خدمات دارویی بپردازید.

رشته پزشکی

یکی از پردرآمدترین رشته های تجربی، رشته پزشکی است. دانشجویان این رشته با تلاش و گذشتن زمان می توانند در آینده تبدیل به یک پزشک ماهر با درآمد بالا شوند. در حال حاضر متخصصان زیبایی، گوش حلق و بینی و پوست و مو جزو پردرآمدترین رشته های پزشکی هستند. دلیل این امر هم کاملا روشن است زیرا همه‌ی مردم به زیباتر شدن علاقه دارند. البته متخصصان مغز و اعصاب، قلب و عروق و گوارش نیز جزو مشاغل پردرآمد رشته های تجربی شناخته شده اند.

دندانپزشکی

دندانپزشکی هم از پردرآمدترین رشته های تجربی به حساب می آید. البته در ایران افراد زیادی از این رشته فارغ التحصیل شده اند، اما همچنان آمار بهداشت دهان و دندان در ایران از وضعیت خوبی برخوردار نیست. مدت زمان تحصیل در این رشته به نسبت رشته های پزشکی کمتر است و افراد زودتر می توانند وارد بازار کار شوند.

پیراپزشکی

از رشته های رو به رشد و از پردرآمدترین رشته های تجربی می توان به رشته های پیراپزشکی اشاره کرد. این رشته شامل رشته های گوناگون دیگری است، از جمله بینایی سنجی، گفتار درمانی، پرستاری، مامایی، علوم تغذیه، هوشبری ، اتاق عمل، رادیوتراپی، مسئول ساخت پروتزهای دندانی و… .

کاردرمانی و فیزیوتراپی

کاردرمانی و فیزیوتراپی هم از پردرآمدترین رشته های تجربی هستند. دلیل این امر آمارها این است که روز به روز جمعیت پبر جامعه در حال زیاد شدن است. افراد فارغ التحصیل در این رشته می توانند خودشان کلینیک خصوصی راه اندازی کنند یا اگر مایل باشند در بیمارستان ها و مراکز توانبخشی مشغول به فعالیت شوند. حتی این امکان برای این افراد وجود دارد که در فدارسیون های ورزشی کار کنند.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم که به معرفی پردرآمدترین رشته های تجربی در ایران بپردازیم. پیشنهاد ما به شما این است که برای ورود به هر رشته از همان ابتدا یک هدف اصلی برای خودتان ترسیم کنید. سپس به تنهای و یا با مشورت مشاور تحصیلی ما در دبیرستان نگرش، مراحل گام به گام رسیدن به این هدف را طراحی و پیاده سازی کنید. تلاش کنید طبق هدف تان مطالعه کنید و از امکانات گوناگون برای رسیدن به اهدافتان بهره ببرید. بدون شک تحصیل در بهترین مدرسه دبیرستان تهران منطقه 1 ، مسیر شما را برای رسیدن به اهدافتان هموارتر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب