گروه طراحی سایت وب مب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پرطرفدارترین رشته های انسانی

پرطرفدارترین رشته های انسانی

 

پرطرفدارترین رشته های انسانی

دومین گروه پرجمعیت کنکور سراسری، علوم انسانی است و هر ساله تعداد زیادی دانش آموز در این گروه آزمایشی شرکت می کنند. شاید برایتان عجیب باشد اگر بگوییم پردرآمدترین رشته ها در این شاخه از آزمون است، اما مشاغل مربوط به برخی رشته ها در این گروه آزمایشی درآمد بالایی دارند. در ادامه با پرطرفدارترین رشته های انسانی اشنا می‌شویم.

رشته‌ علوم انسانی رشته‌ای است که به مطالعه و شناخت مسائل مربوط به انسان‌ها می‌پردازد. دانش آموزانی که قصد ورود به این رشته را در مقطع دبیرستان دارند باید بدانند که این رشته ماهیتی غیرفنی دارد، یعنی برای یادگیری و موفقیت در دروس مربوط به این رشته ها باید حافظه ای قوی برای حفظ و به خاطر سپردن مطالب داشته باشند.

مواد همچنین در دروس ادبیات و زبان فارسی، عربی و علوم اجتماعی خوب و قوی باشند و علاوه بر این به این دروس نیز علاقه کافی داشته باشند. باید گفت این رشته با دارا بودن بیش از 80 رشته دانشگاهی و 5 زیرمجموعه تنوع بالایی در انتخاب رشته دارد. رشته علوم انسانی از جمله رشته های پرطرفدار در کنکور سراسری است . در حال حاضر رشته انسانی جزو بهترین رشته های گروه های آزمایشی کنکور از نظر بازارکار است .

پرطرفدارترین رشته کنکور انسانی با بازار کار اشباع نشده :

بعد از رشته تجربی، رشته علوم انسانی پرجمعیت ترین رشته از نظر تعداد شرکت کنندگان در کنکور سراسری است. برای قبولی در رشته های پرطرفدار کنکور انسانی کسب درصدهای بالاتر در دروس اختصاصی و عمومی ضروری است. داوطلب در زمان انتخاب رشته بر اساس علاقه خود و با توجه به اطلاعاتی که از رشته های علوم انسانی به دست آورده است، بهترین ها را انتخاب می کند.

کسب اطلاعات در مورد آینده شغلی یکی از موارد مهم قبل از انتخاب رشته در رشته علوم انسانی است. بدیهی است که دلیل اصلی ادامه تحصیل و انتخاب پرطرفدارترین رشته های کنکور انسانی پیشرفت و شغل مناسب می باشد. به همین دلیل رشته های پردرآمد علوم انسانی در راس انتخاب داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه های کشور قرار دارد.

پرطرفدارترین رشته های انسانی کدام هستند؟ شرکت کنندگان باید چه مهارت های داشته باشند تا در این رشته های معروف موفق شوند. بعد از گروه علوم تجربی دومین گروه از نظر فراوانی شرکت کننده رشته انسانی است. دانش آموزانی که در مرحله انتخاب رشته قرار دارند باید به این نکته توجه کنند که برای موفقیت در رشته انسانی، نیاز به یک حافظه‌ی قوی است و ماهیت این رشته، غیر تجربی است. در این مقاله قصد داریم شما را با پرطرفدارترین رشته های انسانی آشنا کنیم تا شما از همان ابتدای مسیر حرکت بتوانید هدفتان را انتخاب کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی داشته باشید.

پرطرفدارترین رشته های انسانی کدامند؟

تعداد علاقه مندان به رشته های پردرآمد علوم انسانی بسیار بیشتر است. به این ترتیب شانس قبولی در رشته های پرطرفدار کنکور انسانی بسیار کمتر از سایر رشته های انتخابی است.

دانش آموزانی که در پایه نهم به دهم رشته علوم انسانی را انتخاب می کنند باید از قبل اطلاعاتی در مورد رشته های پرطرفدار کنکور انسانی داشته باشند. این آگاهی منجر به رفع نقاط ضعف در دروس پایه برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر می شود.

برای رسیدن به پرطرفدارترین رشته های انسانی در ابتدا نیاز است بدانیم که این رشته شامل 5 زیر گروه است و هریک از این گروه ها دارای زیرگروه های دیگری هستند. مجموعاً حدود 80 رشته‌ی دانشگاهی در گروه علوم انسانی وجود دارد. در ادامه به معرفی این رشته ها می پردازیم.

رشته حقوق

از پرطرفدارترین رشته های انسانی، می توان رشته حقوق را نام برد. دلیل این محبوبیت هم درآمد بالا و شان اجتماعی آن است. افراد فارغ التحصیل این رشته در مشاغل قضاوت، سردفتری اسناد رسمی، وکالت، کارشناس حقوق ومشغول به کار می شوند. از توانایی های که برای موفق شدن در این رشته به آن نیاز اساسی هست، می توان به دانش کافی، فن بیان قوی، شجاعت و قدرت تصمیم گیری سریع اشاره کرد.

رشته روان شناسی

یکی از پرطرفدارترین رشته های انسانی در دانشگاه های ایران و جهان رشته روان شناسی است. دانشجویان روانشناسی در این رشته به بررسی رفتار انسان ها در مقابل دیگران می پردازند و تفاوت های رفتار انسان ها را مورد بررسی قرار می دهند. به علت گسترده شدن جوامع و به تبع، روابط اجتماعی انسان ها، نیاز به این رشته روز به روز در حال افزایش است. موفقیت در این رشته نیازمند توانایی استدلال و داشتن روحیه‌ی اجتماعی است. فارغ التحصیلان این رشته می توانند خودشان کلینیک و مراکز مشاوره تاسیس کنند یا این که در مراکز دولتی، بیمارستان ها، زندان ها، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شوند.

رشته مدیریت

یکی دیگر از رشته های پر طرفدار انسانی، رشته مدیریت است. این رشته دارای گرایش های زیادی است. به عنوان نمونه در دوره‌ی کارشناسی ارشد دارای گرایش های مدیریت بازرگانی، صنعتی، دولتی، بیمه، بانکداری، مالی واست. افراد علاقه مند به این رشته باید دارای قدرت بیان و روابط اجتماعی عالی در کنار اعتماد به نفس بالا باشند. فارغ التحصیلان این رشته بازار کار خوبی پیش روی خود دارند. دلیل آن هم این است که در شرکت ها، کارخانه ها و سازمان ها نیاز زیادی به این افراد وجود دارد.

مدیریت کسب‌و‌کار (MBA)

مدیریت کسب‌و‌کار یا MBA یکی از گرایش‌های مقطع ارشد رشته‌ی مدیریت است که در دنیای امروزی جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده است. برای ادامه‌ی تحصیل در این شاخه، نیازی به داشتن مدرک کارشناسی مدیریت نیست، بلکه هر فرد با هر گرایشی می‌تواند در این رشته ادامه تحصیل دهد. برای موفقیت در این حرفه، افراد باید توانمندی‌های ذاتی و هوشی بسیار خوبی داشته باشند. امور مالی، بازاریابی، استراتژی، منابع انسانی، تکنولوژی، کارآفرینی، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی و اقتصاد مدیریت از جمله گرایش‌های محبوب و پرطرف‌دار در این شاخه به شمار می‌روند.

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در مؤسسات مالی، بانک‌ها، کارگزاری‌ها، اتوماسیون‌های اداری، طرح‌های تحقیقاتی وفعالیت کنند.

رشته حسابداری

رشته حسابداری هم جزء پرطرفدارترین رشته های به حساب می آید. این رشته در بین گروه های ریاضی ، تجربی و انسانی مشترک است و دانش آموزان در هر یک از این سه رشته می توانند رشته حسابداری را انتخاب کنند. یک فارغ التحصیل حسابداری می آموزد که چگونه به جمع کردن، ثبت کردن و سازماندهی اطلاعات و گزارش های مالی هر شرکتی یا سازمانی بپردازد و این اطلاعات مالی گردآوری شده، کمک زیادی به افراد دیگر می کند تا اهداف شرکت یا سازمان را پیاده سازی کنند.

از خصوصیات مورد نیاز افراد برای تحصیل در این رشته می توان نظم، دانش ، صبر و دقت را در کنار علم ریاضی ذکر کرد. بازار کار این رشته بسیار گسترده است، زیرا هر فعالیت تجاری در صورتی که حسابرسی مالی درستی نشود با شکست روبرو خواهد شد.

رشته آموزش ابتدایی

از پرطرفدارترین رشته های انسانی، رشته آموزش ابتدایی است. هدف اصلی این رشته آموزش مربیان و معلمان با تجربه است. شخصی که وظیفه آموزش افراد در هر سنی را بر عهده دارد باید فن بیان مناسبی داشته باشد تا مطالبی که آموزش می دهد به صورت کامل به افرادی که آن درس را فرا می گیرند شناسانده شود. همچنین فرد باید بتواند به خوبی گوش کند، درک کند و اطلاعات را پردازش کند تا بتواند ارتباط خوبی با جامعه داشته باشد.

خلاق بودن معلم ‌می تواند بر روی خلاقیت و ذوق هنری دانش آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد. فردی که دارای روابط اجتماعی مفید و موثر باشد و از قدرت سخنوری بالایی برخوردار باشد، این مهارت را به دانش آموزان منتقل می کند. آینده‌ی شغلی رشته آموزش ابتدایی در حد خوبی است و این افراد می توانند به عنوان مربی مهدکودک و آمادگی، معلم دوره متوسطه و راهنمایی، معلم بزرگسالان و یا معلم فنی و حرفه ای مشغول به فعالیت شوند.

رشته علوم قضایی

رشته علوم قضایی با عنوان رشته علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری، یکی از رشته های پذیرش با شرایط خاص است و از پرطرفدارترین رشته های انسانی محسوب می شود. دانشجویان رشته علوم قضایی همان مفاهیم رشته حقوق را می خوانند.

علوم قضایی همانند حقوق ناظر بر تمام روابط اجتماعی مردمان یک سرزمین است که آثار حقوقی دارد و به موضوعاتی مثل مالکیت، قراردادها، مسئولیت های اشخاص، قواعد مربوط به ارث، وصیت، ولادت، اقامتگاه اشخاص، مسئولیت های ناشی از حوادث و می پردازد. تفاوت رشته علوم قضایی با حقوق در این است که پذیرش در رشته علوم قضایی دارای شرایط خاص پذیرش است و دانشجویان علوم قضایی بورسیه تحصیلی دریافت می کنند و اکثر آن ها برای امر قضاوت آماده می شوند.

علاوه بر این، بعد از اتمام تحصیل، فارغ التحصیلان رشته‌ی علوم قضایی متعهد به خدمت در بخش های قضایی و اداری دولتی می شوند. با توجه به وضعیت اشتغال کشور و امنیت شغلی رشته علوم قضایی، این رشته جزو رشته های پرطرفدار انسانی است. باید توجه داشت که فقط پسران می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب رشته با مشاوران ما در دبیرستان نگرش در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب